۰ نفر

۱۲بانک چینی درمعرض تحریم آمریکا

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 218812
۱۲بانک چینی درمعرض تحریم آمریکا

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحریم 12 بانک چینی به دلیل ارتباطات مالی، بانکی و تجاری با کره شمالی شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، 'اد رویس' خاطر نشان کرد: فهرستی از این بانک ها از جمله بانک بازرگانی و صنایع چین، بزرگترین بانک این کشور و جهان را به همین منظور تهیه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، چنانچه این اقدام عملی شود و بانک صنایع و بازرگانی چین به عنوان بزرگترین بانک این کشور از سوی آمریکا تحریم شود ضربه بزرگی به روابط تجاری دو کشور وارد خواهد آمد.

این در شرایطی است که پیش از این وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرده بود اگر چین تحریم ها را به طور دقیق و کامل اجرا نکند این کشور خود تحریم می شود و از دسترسی به سامانه مالی و بانکی آمریکا محروم خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، 'رویس' به تازگی فهرستی را در ارتباط با دو بانک کشاورزی و تجارت چین در اختیار مسئولان اجرایی کنگره قرار داده است تا در باره تحریم آنها اقدام شود.

آمریکا یک بار در سال 2005 میلادی بانک 'دلتا بانکو چین' در شهر ماکایو در جنوب این کشور را به دلیل همکاری با کره شمالی و پولشویی برای آن کشور تحریم کرد.

'استیون مونشن'وزیر بازرگانی آمریکا هم گفته است در صورتی که چین با تحریم های کره شمالی همراهی نکند فشارهای اقتصادی مضاعفی را متحمل خواهد شد.