۰ نفر

رشد ۲۵درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۵ماه

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 215393
رشد ۲۵درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۵ماه

با اقدامات موثر صورت گرفته طی پنج ماهه ابتدای سال جاری در بانک قرض الحسنه مهر ایران، با وجود مشکلات موجود در بخش جذب منابع قرض الحسنه و ارزان قیمت منابع این بانک بالغ بر ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرایط اقتصادی، پرداخت سودهای وسوسه برانگیز بانکی و قصور در ترویج فرهنگ قرض الحسنه بخشی از عوامل فرساینده ای است که موجب شده تا جذابیت سپرده گذاری در حساب های قرض الحسنه با کاهش مواجه شود. از طرف دیگر در طول سال های اخیر تعداد متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه با رشد مضاعفی همراه بوده و با توجه به محدودیت منابع لازم برای تخصیص به این وام های ارزان قیمت، فیلترها و گزینش هایی در بانک ها ایجاد شده تا این تسهیلات به نیازمندان واقعی جامعه پرداخت شود.

عدم توازن میان منابع قرض الحسنه جذب شده در بانک ها و تقاضای موجود برای دریافت این نوع تسهیلات سبب شده تا برای دریافت وام های قرض الحسنه در مقوله های مختلف، صف های انتظاری ایجاد گردد که البته این مساله گاهی باعث سوء تفاهم برای هموطنان می شود که به اندازه کافی منابع قرض الحسنه وجود دارد اما تسهیلات نمی دهد.

به کار گیری صحیح و توسعه فرهنگ قرض الحسنه در جامعه به طور حتم برای رفع نیازهای مادی افراد و ریشه کن نمودن فقر از جامعه اسلامی است و این موضوع یکی از اهداف مهم نظام اقتصاد اسلامی به شمار می آید.

چنانچه فرهنگ نیکوی قرض الحسنه حاکم شود جامعه به سوی توازن و اعتدال پیش خواهد رفت و خیرین می توانند با هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل های موجود در بانک قرض الحسنه مهر ایران گام های موثری در توانمندسازی نیازمندان و ترویج این سنت الهی داشته باشند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با اقدامات مطلوب و عملکرد شایسته خود در حوزه های مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و با گسترش سطح تعاملات با خیرین و سازمان ها و موسسات مردم نهاد تلاش نموده است تا گام های ارزنده ای در مسیر جذب منابع قرض الحسنه و اختصاص ان به نیازمندان بردارد.

به نحوی که طی پنج ماه ابتدای سال ۹۶ در منابع خود بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است و حدود ۹۰درصد منابع جذب شده را به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد کمتر از ۴ درصد اختصاص داده است.

در این راستا مدیریت شعب استان های تهران با ۸۶/۷۲ درصد، سیستان و بلوچستان با ۷۶/۵۳ درصد، شعبه مستقل مرکزی ۶۹/۴۳ درصد، خراسان شمالی با ۳۸/۴۱ درصد و مرکزی ۲۶/۳۷ درصد رشد منابع نسبت به پایان سال قبل جز پنج استان برتر در این حوزه می باشند.

این بانک در سال های اخیر اقدامات شایسته ای در حوزه های معیشت، بهداشت و درمان، اشتغال و ازدواج جوانان برداشته است و برنامه و طرح های مناسب در بخش ازدواج تدوین نموده که علاوه بر پیشگامی در پرداخت تسهیلات یکصدمیلیون ریالی ازدواج، طرح هایی همچون "پیوند مهر ایران" را نیز اجرا نموده است.