۰ نفر

سه برابر شدن پرداخت وام ازدواج طی یک ماه

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۱
کد خبر: 214192
سه برابر شدن پرداخت وام ازدواج طی یک ماه

گزارش عملکرد یک ماهه طرح ضربتی اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج نشان می دهد در مجموع 245 هزار فقره وام ازدواج به زوج ها اعطا شد که به طور میانگین آمار پرداختی برای 31 بانک عضو این طرح، سه برابر چهارماهه اول سال رشد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز پیوند گل باغ نبوی حضرت فاطمه زهرا(س) با امیرالمومنین مولا علی (ع) و روز ازدواج، گزارش عملکرد یک ماهه طرح ضربتی اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج که حاکی از روند مطلوب اجرای این طرح است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش از ابتدای مردادماه سال جاری با طرح ضربتی وام ازدواج، در مجموع ۲۴۵ هزار فقره وام ازدواج به زوجین اعطا شده است که ۶۰ هزار فقره از آن در استان‌های محروم و کم برخوردار و ۱۸۵ هزار فقره در سایر استان‌ها و مناطق کشور تخصیص یافته است.

آمار پرداختی در چهارماهه اول سال جاری به طور میانگین برای تمام بانک‌های عضو در سامانه وام ازدواج (۳۱ بانک) تعداد ۷۵ هزار نفر بوده است، که در مردادماه پرداختی از نظر تعداد بیش از ۳برابر شده است.

عملکرد%20طرح%20ضربتی%20ازدواج-1

میزان پرداختی روزانه تمام بانک‌های عضو سامانه وام ازدواج در چهار ماهه اول سال جاری در استان‌های محروم وکم‌برخوردار به‌طور متوسط بیش از ۶۰۰ نفر بوده است، این در حالی است که در مردادماه و با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج میانگین پرداختی روزانه توسط ۱۱ بانک عامل و سایر بانک ها به بیش از ۲۴۰۰ نفر رسیده است.

در طول اجرای این طرح و با پرداخت‌های به عمل آمده، تعداد افراد در صف که ثبت‌نام آنان مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ بوده است، در حال حاضر به ۴۵ هزار نفر کاهش یافته است.

  امید است با اجرای کامل طرح، در ابتدای مهرماه سال جاری صرفاً افراد ثبت نامی سال ۱۳۹۶ ( افراد درصف مربوط به سه ماهه دوم سال) در صف دریافت وام قرار داشته باشند.

شایان ذکر است در مردادماه امسال، تعداد وام دریافتی از سوی متقاضیان زن ۱۱۴ هزار نفر و متقاضیان مرد ۱۳۱ هزار نفر بوده است. همچنین بیشترین دریافت کنندگان وام ازدواج در طول این دوره از نظر سنی، در بین زنان ۲۰ تا ۲۵ سال و در آقایان بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن قرار دارند.

گفتنی است در پایان مردادماه سال جاری ۳۴۰ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند که ۱۰۰ هزار نفر از آنها در طول مرداد ماه ثبت‌نام کرده‌اند.

عملکرد%20طرح%20ضربتی%20ازدواج-2%20سایت

لازم به ذکر است که تعداد افراد ثبت نام شده جدید در چهار ماهه اول سال جاری و قبل از اجرای طرح، ۲۰۵ هزار نفر بوده است. بنابراین در مردادماه، ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج رشد بی سابقه ۱۰۰ درصدی داشته‌ است.

در پایان بانک مرکزی ضمن تشکر از تمام همکاران نظام بانکی کشور اعم از مدیران، سرپرستی‌های استان ها، شعب و همکاران روابط عمومی بانک‌ها، انتظار دارد که با تلاش و جدیت بیشتر برای رسیدن به حداقل پرداخت ۵۰۰ هزار فقره وام ازدواج در پایان طرح اقدام کنند. همچنین لازم است مجدداً‌ تأکید شود که مزدوجین محترم در صورت تعیین شعبه سریعاً جهت ارائه مدارک به شعب تعیین شده به منظور تسریع در اخذ وام خود اقدام لازم را به عمل آورند.