۰ نفر

سیف: اصلاح نظام بانکی از اولویت‌های بانک مرکزی

موسسه مالی غیرمجاز بلاتکلیفی نداریم/ برنامه جدی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار پول

۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲
کد خبر: 213427
 موسسه مالی غیرمجاز بلاتکلیفی نداریم/ برنامه جدی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار پول

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اولویت‌های این نهاد در دولت دوازدهم گفت: اصلاح نظام بانکی از جمله اقداماتی است که باید از سوی بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی دولت مورد توجه قرار بگیرد.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌های بانک مرکزی در دولت دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بانک مرکزی اقداماتی را که در دولت یازدهم آغاز کرده بودیم را ادامه خواهیم داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به وضعیت موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات پیش‌روی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما در ساماندهی بازار پولی کشور حل و فصل مسائل مربوط به موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری بود. خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده است امروز موسسه مالی غیرمجاز بلاتکلیفی نداریم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقدام دیگری که در دولت دوازدهم باید نه تنها از سوی بانک مرکزی بلکه از سوی دستگاه‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد، اصلاح نظام بانکی کشور است. نظام بانکی ظرفیت‌هایی دارد که چنانچه می‌خواهیم در حمایت از تولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال نقش قوی‌تری ایفا کند باید مورد اصلاح قرار بگیرد.