۰ نفر

نسبت مطالبات معوق در بانک ملی ٧.٨ درصد است

ثبت ٧٢هزار پیام سوئیفت بانک ملی در پسابرجام/ افزایش ۲برابری سرمایه بانک ملی

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 205426
ثبت ٧٢هزار پیام سوئیفت بانک ملی در پسابرجام/ افزایش ۲برابری سرمایه بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد پس از برجام ٧٢هزار پیام سوئیفتی در این بانک ثبت شده و نقل و انتقالات ارزی آن ٢٠ میلیارد یورو بوده است.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌ شاد؛ محمدرضا حسین زاده عصر چهارشنبه در آیین افتتاح موزه بانک ملی ایران گفت: بانک ملی در حدود ۵۰ درصد بزرگراه‌های کشور سهم دارد.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به تسهیلات ارائه شده توسط این بانک گفت: سال گذشته بانکهای دولتی به بیش از ۲۵ هزار واحد تولیدی ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که سهم بانک ملی ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ۴۰۰۰ واحد تولیدی بوده است؛ ضمن اینکه در حوزه مسکن روستایی و خرید محصولات کشاورزی نیز وارد شده است.

وی در خصوص روابط بانکی پسابرجامی گفت: بعد از برجام ٧٢ هزار پیام سوییفتی داشته ایم و نقل و انتقال ارزی بانک ٢٠میلیارد یورو است و ٢ میلیارد یورو ال سی گشایش شده است. اکنون با ١٤٠ کارگزاری از ٣٠ کشور دنیا روابط کارگزاری داریم که ۱۵ کشور از این تعداد اروپایی هستند.

مدیرعامل بانک ملی افزود: تا سال ٩١ تراز بانک ملی منفی  ١.٦ میلیارد بود که اکنون ٥٠٠ میلیون یورو شده است.

وی ادامه داد: به صورت جدی به دنبال واگذاری شرکت های‌مان هستیم. طی یک سال ١٠ هزار میلیارد تومان از شرکت ها واگذار شده اند.

به گفته وی، از ابتدای ایجاد بانک ملی تا دولت یازدهم سرمایه بانک ١٠ هزار میلیارد تومان بود است. سرمایه بانک در دولت یازدهم به ٢٠ هزار میلیارد تومان رسید. وی گفت: از این بابت ممنونیم اما همچنان خواستار افزایش سرمایه هستیم.

وی گفت: نسبت مطالبات معوق در بانک ملی به ٧.٨ درصد رسیده این در حالی است که این نسبت در نظام بانکی ٩ درصد است.