۰ نفر

استقبال دولت آمریکا از تصمیم FATF درمورد ایران

۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 202186
استقبال دولت آمریکا از تصمیم FATF درمورد ایران

دولت دونالد ترامپ از تصمیم سازمان (FATF) در تشویق سیستم مالی ایران برای پیشرفت در مبارزه با پولشویی و حمایت مالی تروریسم را استقبال کرد.

به گزارش المانیتور، هفته جاری (FATF) گروه اقدام مالی به تمدید تعلیق اقدامات مقابله‌جویانه علیه ایران و نیز ادامه قرار دادن این کشور در فهرست سیاه رای مثبت داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقاماتی از وزارت خارجه و خزانه‌داری دولت ترامپ در گفت‌وگو با المانیتور ضمن استقبال از تصمیم FATF در تشویق سیستم مالی ایران و تمدید تعلیق اقدامات مقابله‌جویانه علیه ایران از تصمیم دیگر این سازمان برای قراردادن ایران در فهرست سیاه تمجید کردند.

این مقامات با مناسب خواندن تصمیم FATF در ۲۳ ژوئن در نشست اسپانیا آن را پیروزی مسائل فنی بر مسائل سیاسی توصیف کردند.

این مقامات همچنین اعلام کردند که ایران پیشرفت‌هایی را در این زمینه داشته است اما هنوز برای رساندن نحوه کار بانک‌های خود به استانداردهای جهانی راه درازی را پیش روی دارد.

گروه اقدام مالی سال گذشته برای نخستین بار اقدامات مقابله‌جویانه علیه ایران را به مدت ۱۲ ماه تمدید کرده بود.

الیزابت روزنبرگ یک مقام پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا در این‌باره به المانیتور گفت:‌ به نظر من تصمیم FATF در مورد ایران اقدامی هوشیارانه بود. اگر تعلیق اقدامات مقابله‌جویانه با ایران تمدید نمی‌شد یا سطح هشدار برای تجارت با ایران کاهش می‌یافت در هر دو صورت یک اقدام سیاسی محسوب می‌شد.

تصمیم ۲۳ ژوئن ایران را از فهرست کشورهایی همچون کره شمالی مبنی بر عدم تجارت با این کشورها و لزوم اتخاذ اقدامات مقابله جویانه جدا کرده است.

روزنبرگ گفت: تصمیم FATF حاوی این نکته است که ایران در حال پیشرفت است اما هنوز برای دریافت رده بالاتری از این سازمان باید تلاش بیشتری انجام دهد.