۰ نفر

کارگزار بورس تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

برای نجات بورس کاهش نرخ سود بانکی ضروری است

۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 200697
برای نجات بورس کاهش نرخ سود بانکی ضروری است

بازار سرمایه نیازمند حمایت های هدفمند و تصمیمات درست و بجا دارد، تعیین تکلیف نرخ سود بانکی به تحرک بازار سرمایه کمک بسزایی خواهد کرد.

مهدی حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص روند نزولی این چند روز بازار سرمایه گفت: افت شاخص ها در بازار از عوامل سیاسی حاکم و مصوبات ضد ایرانی مجلس سنا آمریکا بی تاثیر نیست.

وی افزود:  تهدبد به تحریم های بیشتر سبب شده تا بازار سرمایه و بورس به عنوان  دماسنج اقتصاد  کشور چند روزی  دچار التهاب و کاهش  قیمت ها را شاهد باشد.

مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا نرخ سود بانکی  را به عنوان عاملی داخلی برای رخوت بازار سرمایه بر شمرد و گفت:  بی رغبتی در میان  سهامداران پر ریسک نیز حاکی از نبود رشد و نقدینگی کافی در این بازار است.

به اعتقاد حیدرزاده حتی مجامع نیز شرایط آرام  و سکونی  را سپری می کنند و این در حالی است که خبرهای چندان خوبی در مجامع شنیده نمی شود.  

این کارشناس بازار سرمایه  به ضرورت  تصمیم متولیان برای  کاهش نرخ سود بانکی اشاره  و خاطرنشان کرد: بازار سرمایه نیازمند حمایت های هدفمند و تصمیمات درست و بجا دارد، تعیین تکلیف  نرخ سود بانکی  به  تحرک بازار سرمایه کمک بسزایی خواهد کرد.