۰ نفر

دستگیری عامل اختلاس ۵۲ میلیاردریالی در استان فارس

۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 197895
دستگیری عامل اختلاس ۵۲ میلیاردریالی در استان فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: عامل اختلاس 52 میلیارد و 400 میلیون ریالی در یکی از شعب بانکی این استان دستگیر شد.

سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی سه شنبه درنشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: به دنبال مراجعه سرپرست امور شعب یکی از بانک های فارس به پلیس آگاهی استان و شکایت از یکی از روسای شعب این بانک به اتهام اختلاس، متهم توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: این فرد از حدود 2 سال گذشته تاکنون با جعل اسناد و امضاء و ایجاد شرکت های صوری به نام اعضای خانواده خودش،اقدام به دریافت تسهیلات غیرقانونی می کرده است.

**دستگیری کلاهبردار اینترنتی و دعانویس در فارس

فرمانده انتظامی فارس، درباره دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی نیز گفت: این فرد نیز پس از هک کردن تلفن همراه و رایانه افراد و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد از جمله عکس ها و فیلم های خصوصی، با تهدید اقدام به اخاذی از آنها می کرد.

گودرزی اضافه کرد: این فرد 2 سال قبل نیز به جرم کلاهبرداری از چندین نفر روانه زندان شد که پس از پرداخت خسارت به شاکیان و جلب رضایت آنها با کمک همدستان خود، از زندان آزاد شد.

وی با اشاره به دستگیری 2 رمال و دعانویس کلاهبردار در استان نیز گفت: این فرد با سوء استفاده از کم سوادی برخی افراد خصوصا افراد مسن به بهانه نوشتن دعا برای دفع بلا و مشکلات از زندگی آنها اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجه نقد و طلا و جواهرات از مالباختگان می کرد.

وی افزود: این فرد کلاهبردار در نهایت به دنبال شکایت یکی از مالباختگان توسط پلیس شناسایی و در حین ارتکاب جرم دستگیر شد و تاکنون به 300 فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

او ادامه داد: این افراد در سروستان، داراب، کوار، بوانات و شیراز اقدام به کلاهبرداری می کردند که در هفت فقره پرونده تشکیل شده 750 میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.