۰ نفر

بانک‌ها از مردم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند

۲۶ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۳۴
کد خبر: 170900
بانک‌ها از مردم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک های کشور 250 هزار میلیارد تومان در قالب وام های زیر یک میلیارد ریالی مطالبات نزد مردم دارند.

غلامرضا تاجگردون روز یکشنبه در نشست مدیران بانک های کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار داشت: این مبلغ در قالب 26 میلیون پرونده معوقات بانکی است که بیشتر این تسهیلات در قالب اعتبارات 120 تا 100 میلیون ریالی پرداخت شده است. وی گفت: سود این میزان تسهیلات 40 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشیدن سود این تسهیلات راهکاری برای کمک به پرداخت آن است.

تاجگردون از صدور مجوز برای پرداخت 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات از یک ساله گذشته تاکنون برای رونق تولید در کشور خبر داد.

وی با اشاره به تصویب نشدن طرحی که در آن میزان پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک های کشور همانند دیگر دستگاه های دولتی می شد، گفت: این امر سبب پیشگیری از فساد اقتصادی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت بسته شدن راه های قانونی متاسفانه امکان دریافت تسهیلات از راه های غیر قانونی برای کارمندان بانکها وجود داشته است.

به گفته تاجگردون تنها راه توسعه اقتصادی کشور شفاف سازی امور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم منتشر شدن اطلاعات حقوق تمامی مدیران در کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ تورم از 45 درصد به نرخ های تک رقمی در دولت یازدهم قابل تقدیر است اما برای گشایش در رکود، دولت باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وی از بانک های عامل خواست با توجه به وضعیت معیشتی مردم کهگیلویه و بویراحمد و در راستای رفع فاصله اختلاف طبقاتی، در پرداخت تسهیلات به مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.