۰ نفر

لابی بانکی با سوئیسی‌ها

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰:۴۲
کد خبر: 162006
لابی بانکی با سوئیسی‌ها

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس از سفر وزیر اقتصاد سوئیس به ایران برای مذاکره با وزیر اقتصاد ایران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شریف نظام مافی با اعلام اینکه وزیر اقتصاد سوئیس به همراه رئیس سکو (SECO) (مجموعه ناظر بر معاملات مالی در سوئیس) هفته آینده برای مذاکره با وزیر اقتصاد، مدیران بانک مرکزی و بانک های خصوصی و فعالان بخش خصوصی به ایران سفر می کنند، گفت: همزمان شدن سفر وزیر اقتصاد سوئیس به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحولات در دولت آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: با انتخاب ترامپ در آمریکا نگرانی‌هایی نسبت به ادامه اجرای برجام و توافق هسته ای به وجود آمده است که در این سفر مقامات اقتصادی دو کشور ایران و سوئیس می‌توانند درباره آن و روند گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... برنامه‌ریزی و مذاکره داشته باشند.

وی در ادامه از چالش‌های بانکی و مالی به عنوان بزرگ ترین سد راه توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و سوئیس نام برد و گفت: بخش مهمی از سفر وزیر اقتصاد سوئیس و رئیس سکو (مجموعه ناظر بر معاملات مالی در سوئیس) به مذاکرات بانکی و حل مشکلات بانکی و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور مربوط است؛ قرار است مقامات سوئیسی در این سفر دیدارهایی را با مسئولان بانک مرکزی و روسای بانک‌های خصوصی داشته باشند و درباره حل مشکلات بانکی گفت‌وگوهای گسترده‌ای را انجام دهند تا به راه حل‌هایی برای رفع مشکلات کنونی که مانع گسترش روابط اقتصادی شده است، دست پیدا کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس دیدار از موسسه خیریه محک و ضیافت شام در این مجموعه را یکی دیگر از برنامه‌های هیات سوئیس اعلام کرد و گفت: فعالیت‌های NGO و خیریه در کشور سوئیس از اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین رو وزیر اقتصاد سوئیس و هیات همراه دیداری از موسسه خیریه محک به عنوان یکی از موسسه‌های موفق خواهند داشت و با مراحل کار، مدیریت و شکل گیری آن از نزدیک آشنا خواهند شد.

به گفته شریف نظام مافی همچنین هیات سوئیس قرار است در طول سفر سه روزه خود دیدارهایی نیز با فعالان بخش خصوصی داشته باشند.