۰ نفر

دیدار رئیس کل بانک مرکزی ایران با معاون نخست وزیر سنگاپور

۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱
کد خبر: 154050
دیدار رئیس کل بانک مرکزی ایران با معاون نخست وزیر سنگاپور

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با 'شارمن شانموگرانتام' معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی سنگاپور دیدار و دو طرف برای آغاز فصل جدیدی در روابط بانکی به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ‎رئیس کل بانک مرکزی کشورمان در این دیدار که با حضور 'جواد انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور و هیاتی از مقامات بانکی کشورمان برگزار شد، با اشاره به تغییر محسوس فضای بین المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام و اذعان طرف های غربی بر انجام تمامی تعهدات کشورمان در چارچوب تفاهم هسته ای، ظرفیت های موجود برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور را تشریح کرد.

وی همچنین همکاری های بانکی را به عنوان ضرورت و پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی، مورد تاکید قرار داد.

سیف با اشاره به جایگاه سنگاپور در منطقه شرق آسیا، آمادگی بانک مرکزی ایران را برای حمایت از گسترش همکاری های تجاری میان دو کشور اعلام و تاکید کرد عدم شناخت بانک های خارجی، از جمله بانک های سنگاپور از پیشرفت های حاصله در نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های موجود برای همکاری، از موانع موجود در توسعه روابط در این حوزه است.

وی گفت که اکنون زمان گفت وگو و تعامل سازنده در جهت رفع ابهامات و همکاری متقابل براساس اعتماد متقابل فرارسیده است. 

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان اعلام کرد این بانک در صورت تمایل و آمادگی بانکداران سنگاپوری برای سفر به ایران، آمادگی دارد آنان را با آخرین دستاوردهای بانکی جمهوری اسلامی ایران آشنا ساخته و ابهامات احتمالی بانکداران سنگاپوری در مورد هرگونه همکاری با بانک های ایرانی را رفع کند.

وی با اشاره به اذعان سازمان های ناظر بین المللی و طرف های مذاکره اروپایی و آمریکایی مبنی بر عدم وجود تخلف در اجرای تعهدات ایران در برجام ، حسن سابقه و شفافیت بانک های ایرانی را در نظام پولی و بانکی جهان کم نظر دانست.

سیف با دعوت از معاون نخست وزیر سنگاپور برای سفر به تهران، خواستار حمایت دولت سنگاپور از توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور شد.

‎معاون نخست وزیر سنگاپور نیز در این دیدار با تشکر از رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به دلیل پذیرش دعوت وی جهت سفر به سنگاپور، از نتیجه نشست های برگزار شده میان وی با مدیرعامل بانک مرکزی و تعدادی از بانکداران سنگاپوری ابراز خرسندی کرد.

'شارمن شانموگرانتام' همچنین بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان سنگاپور و ایران در فضای جدید، تاکید کرد.

وی ‎که ریاست عالی بانک مرکزی سنگاپور را نیز بر عهده دارد، با استقبال از پیشنهادهای رائه شده از سوی رئیس بانک مرکزی کشورمان، آمادگی و علاقمندی کشورش را برای توسعه همکاری های دوجانبه با ایران، بخصوص در زمینه گسترش همکاری های بانکی اعلام کرد.

دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با معاون نخست وزیر سنگاپور با توجه به مذاکرات قبلی دکتر 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با وی و هماهنگی های مقامات بانک مرکزی و سفارت ایران در این دولت شهر صورت گرفته و با توجه به جایگاه و نقش خطیر سنگاپور در عرصه جهانی بویژه اقتصاد آسیا می تواند فصل جدیدی از همکاری های دوجانبه را گشوده و در توسعه روابط بانکی و تجاری دو کشور و حتی در آسیا تأثیر مثبت و سازنده ای داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان همچنین صبح سه شنبه با 'راوی منون' رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور برای همکاری های بانکی دو کشور به منظور تسهیل و توسعه همکاری های اقتصادی به توافق رسید.

سیف پس از آن نشستی در راستای معرفی شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد و تعمیق روابط کارگزاری بانکی بین شبکه بانکی ایران و سنگاپور با حضور رئیس انجمن بانک های سنگاپور و مدیران ارشد بانک های مهمی چون 'دی.بی.اس'، 'او.سی.بی.سی'، 'بی.تی.ام.یو' و 'یو.او.بی' برگزار کرد.

وی قرار است روز چهارشنبه نیز در نخستین نشست سرمایه گذاری در ایران به میزبانی سنگاپور سخنرانی کند.