۰ نفر

انگلیس اموال بانک صادرات را آزاد کرد

۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۱۹
کد خبر: 153795
انگلیس اموال بانک صادرات را آزاد کرد

وزارت دارایی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که متعاقب تصمیم شورای اجرایی مقررات اتحادیه اروپا، اقدام به آزاد کردن اموال بانک صادرات ایران کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دارایی انگلیس در بیانیه ای که بر روی تارنمای خود منتشر کرد گفت که مسدود شدن اموال بانک صادرات در ارتباط با برنامه هسته ای ایران بوده است.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه تصریح کرده است که بانک صادرات ایران و بانک صادرات 'پی ال سی' که شعبه لندن این بانک ایرانی است، از فهرست تثبت شده خارج شده و دیگر مشمول مسدود شدن دارایی ها نخواهد بود.

به گفته وزارت دارایی انگلیس، 'در 20 آوریل 2016 شورای اتحادیه اروپا، اصلاحیه قانون 2016/603 مصوبه شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا را به اجرا گذاشت. بر اساس این اصلاحیه، مسدود بودن دارایی های بانک صادرات ایران و شعبه لندن تا 22 اکتبر سال جاری تمدید گردید. در حالی که از این تاریخ اکنون گذشته است بانک صادرات ایران و شعبه لندنش مشمول محدودیت هایی که در آن قانون مطرح شده از جمله مسدود بودن اموال، نیستند.'

با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره ای که در سال 2012 تصویب و موجب مسدود شدن دارایی های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.