۰ نفر

بانک‌های دولتی در برابر کاهش نرخ سود مقاومت نمی‌کنند

۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 149538

مدیر عامل پست بانک گفت: بانک مرکزی و دولت در جهت منطقی کردن نرخ سود هستند و مقاومتی از سوی بانک‌های دولتی در این زمینه نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خسرو فرحی با بیان اینکه آماده ارائه خدمات متنوع ارزی در دوران پساتحریم هستیم، اظهار کرد:‌ پست بانک مانند سایر بانک‌ها در زمینه تسهیلات - خدمات ارزی و صدور اعتبارات اسنادی (LCها) فعال است و هم‌اکنون این خدمت را ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی مکاتبات صورت گرفته و انشاء الله بعد از اجرای برجام، این خدمات (در شرایط بهتری) در زمینه فاینانس (اعتبار اسنادی بلند مدت) و ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت) و سایر تامین‌های مالی انجام می‌‌شود.

مدیر عامل پست بانک به رسالت اصلی این بانک در حوزه گسترش ICT به ویژه در روستاها اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در 14 هزار نقطه کشور، نشان از توسعه فعالیت‌های این بانک دارد.

او افزود: با موافقت‌نامه‌هایی که به ویژه با صندوق توسعه ملی داشته‌ایم، اهتمام در تأمین مالی بخشی ICT کشور و توسعه خدمات به ویژه در روستاها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرحی در پاسخ به سوالی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: در تعدیل سود بانکی، ابزارهایی دخیل هستند که تورم در این موضوع بسیار شاخص است. بانک مرکزی و دولت در جهت منطقی کردن نرخ سود هستند و مقاومتی از سوی بانک‌های دولتی در این زمینه نیست.

وی ابراز کرد: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی ساماندهی بازار غیر متشکل است تا بتواند این منابع را به بخش تولید برگرداند.