۰ نفر

استیضاح وزیر آموزش و پرورش به قوت خود باقی است

تایید فساد ٨۰ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 143203
تایید فساد ٨۰ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نزدیک به 80هزار میلیارد ریال فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فردا، حسین مقصودی با بیان این خبر اظهارداشت: شفاف سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش وپروش بود که طی تحقیقات به عمل آمده در حدود هشتاد هزار میلیارد ریال فساد مالی در این صندوق گزارش شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر بازداشت شدن همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: شخص مدیر عامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3هزار و 500میلیارد تومان عنوان می کند.

وی همچنین به در خصوص استیضاح وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد: بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی افراد بی اطلاع نسبت به منتقی شدن استیضاح مصاحبه کرده اند بیان داشت: بیش از 74 نفر از نمایندگان با از لیست امید،اصولگرا و ولایت نامه استیضاح را امضاء کرده اند و بعد از شفافیت های مالی نیز این عزم بشتر شده است.

وی در خصوص بررسی نامه استیضاح در کمیسیون آموزش بیان داشت: به دلیل اتمام زمان یک هفته و بررسی نشدن تمام موارد نامه به هیئت رئیسه ارسال شده و قرار بود که در صحن بررسی شود.

مقصودی در ادامه با بیان اینکه هر دو طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و استیضاح در دستور کار است تاکید کرد: نمایندگان به صورت متفق القول از پاسخ های  وزیر در کمیسیون قانع نشده اند و ادامه بررسی به بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز این خبر در خروجی رسانه ها قرار گرفت که، شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تکذیب خبر بازداشتش، گفت: برای پاره‌ای از توضیحات درباره وام‌های بانکی بانک سرمایه به عنوان مطلع احضار شدم.

وی با اشاره به اینکه صرفا برای پاره‌ای از توضیحات در ارتباط با وام‌های بانکی بانک سرمایه احضار شده، افزود: روز گذشته در رابطه با وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه که پیش از این شکایت‌هایی در این‌باره به قوه قضاییه ارسال شده بود، توضیحاتی را ارائه کردم.