۰ نفر

سرکنسول ایران؛

خرید کالاهای اساسی در خصوص اتباع پاکستانی صحت ندارد

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 308294
خرید کالاهای اساسی در خصوص اتباع پاکستانی صحت ندارد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان، گفت: مراجعه اتباع پاکستانی به شهرهای مرزی ایران و تهیه مایحتاج روزانه زندگی و کالاهای اساسی، آن گونه که در برخی مناطق مرزی غرب کشور مشاهده می شد، در این مرز صحت ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد رفیعی» در خصوص احتمال سفر چند ساعته اتباع پاکستانی به شهرهای ایران، پس از نوسانات ارزی کشورمان، گفت: در مرز میرجاوه تفتان به دلیل نا امنی جاده تفتان کویته، مسیر برای تردد به زاهدان و خرید کالا از سوی تبعه پاکستانی و بازگشت به شهرهای پاکستان، برای آنان به صرفه نیست.
وی اضافه کرد: فاصله شهر کویته با مرز ایران بیش از 600 کیلومتر است و مسافت مرزهای ایران با نخستین شهر پر جمعیت پاکستان نیز حدود 300 کیلومتر است.
رفیعی گفت: مردم مرزنشین، در بازارچه مرزی واقع در نقطه صفر مرزی تفتان - میرجاوه برای خریدهای مایحتاج روزانه حاضر می شوند، به عبارت دیگر، یک بازارچه مرزی در نقطه صفر مرزی تفتان - میرجاوه قرار دارد که نسبت به قبل، خرید روزانه مرزنشینان کمی افزایش یافته است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته تاکید کرد: البته در مقایسه با گذشته، میزان خرید مرزنشینان از بازارچه های مرزی افزایش یافته است، ولی این میزان نیز چشمگیر نیست.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان ادامه داد: مرزنشینان دارنده کارت مخصوص، پیش از این نیز می توانستند تا شعاع 30 کیلومتری به مرز کشور مقابل سفر کرده و مایحتاج روزانه خود را تامین کنند.
وی گفت: لازم به ذکر است که میزان کنترل در مرزهای ایران و پاکستان، به مراتب بیشتر از دیگر مناطق است و موضوع هجوم به مرزهای ایران از سوی اتباع پاکستانی برای تامین مایحتاج روزانه مطرح نیست.
ایران و پاکستان، جدا از اشتراکات فراوان فرهنگی و اعتقادی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند، شهر میرجاوه نیز در فاصله حدود 80 کیلومتری شهر زاهدان مرکز استان سیستان‌و بلوچستان واقع شده است.