۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

قاچاق ته لنجی سازمان یافته نداریم/ ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص از قاچاق به صحن مجلس تا پایان مهر

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 307771
قاچاق ته لنجی سازمان یافته نداریم/ ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص از قاچاق به صحن مجلس تا پایان مهر

رییس هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز عنوان کرد که گزارش این هیات احتمالا تا پایان مهرماه و در هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به بازدید ماه گذشته اعضای هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از بندرهای بوشهر، گناوه و عسلویه گفت: این بازدیدها با هدف بررسی قاچاق ته لنجی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که در این بندرها قاچاق‌های ته لنجی، کوچک و در حجم کم است و در این مناطق قاچاق سازمان یافته‌ای اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه قاچاق ته لنجی تعریف مشخصی دارد، اظهار داشت: بر اساس تعریف قانون در قاچاق ته لنجی‌ها مشکل خاصی نداریم و حتی اگر قانون به صورت کامل اجرا شود، می‌تواند کمک خوبی برای این موضوع باشد.

انارکی محمدی با بیان اینکه گزارش اولیه هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده است، گفت: منتظر اعلام نقطه نظرات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر اعضای هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در خصوص این گزارش هستیم و سپس این گزارش به صحن مجلس ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اهمیت قاچاق کالا در حمایت از تولید و تجارت قانونی همواره مورد تاکید مسئولان بوده است، افزود: متاسفانه به رغم تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرا، نظارت و مباحث قضایی و سیاستگذاری مشکلات جدی وجود دارد که رفع برخی از آنها در حال انجام است.

انارکی محمدی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص انجام شده شکلی نیست و قصدی برای مچگیری هم وجود ندارد، عنوان کرد: تحقیق و تفحص صورت گرفته بر اساس پژوهش و استفاد از دانشگاهیان بوده و امیدواریم نتیجه آن موجب کاهش میزان قاچاق شود.