۰ نفر

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین:

ارزانی محصولات سلولزی در پیش است/ بازار به طور کامل تامین شد

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 307708
ارزانی محصولات سلولزی در پیش است/ بازار به طور کامل تامین شد

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران با تاکید بر این که بازار به حالت عادی برگشته و به طور کامل از محصولات سلولزی تامین شده است، گفت: با ثابت شدن ارز نیما و ریزش نرخ دلار در بازار آزاد، ارزانی محصولات سلولزی نیز در پیش است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ عباس فصیح خوشگرد در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که بازار حدود 10روزی است که به تعادل رسیده، اظهار کرد: محصولات سلولزی از جمله پوشک بچه و بزرگسال و همچنین نوار بهداشتی بانوان به وفور در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شود و دیگر هیچ مشکلی در تامین و توزیع این محصولات وجود ندارد.

خوشگرد با تاکید بر کیفیت در تولید محصولات سلولزی تصریح کرد: محصولات سلولزی دارای استاندارد اجباری است و مسئولان فنی از وزارت بهداشت و اداره استاندارد در شرکت‌های تولید‌کننده این محصولات حضور دارند و مراقب این هستند که محصول چه از لحاظ کمی و چه کیفی هیچ گونه اشکالی نداشته باشد.

او افزود: جو روانی که حدود یک ماه پیش مبنی بر کمبود محصولات سلولزی در بازار وجود داشت از بین رفته و شرایط بسیار مطلوب شده است و دیگر مردم بیش از مصرف و مازاد نیاز، این محصولات را تهیه نمی‌کنند.

فصیح خوشگرد درباره آینده قیمت این محصولات نیز بیان کرد: با توجه به ثابت بودن نرخ دلار در سامانه نیما، واردات مواد اولیه این محصولات به اندازه کافی، ترخیص به موقع از گمرک و عرضه به بازار با قیمت دلار نیمایی، دیگر دغدغه افزایش قیمت و گرانی محصولات سلولزی در بین شهروندان وجود ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به روند نزولی نرخ دلار، در روزهای آینده قیمت این محصولات نیز با کاهش بیشتری همراه باشند.