۰ نفر

جزییات رای بزرگترین پرونده قاچاق کشور

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۲:۱۲
کد خبر: 306233
جزییات رای بزرگترین پرونده قاچاق کشور

با این حال در روزهای اخیر رای قطعی این پرونده از سوی دادگستری استان هرمزگان صادر شده و دستگاههای مانند وزارت اقتصاد بایستی در این خصوص شفاف سازی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گفتنی است، پرونده قاچاق1128 کانتینر ظروف شیشه ای طی سال های 1394 و 1395 در دستگاه قضایی استان هرمزگان مطرح شد و هم اکنون رای قطعی آن صادر شده است و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

جریمه 475 میلیارد تومانی قاچاقچیان

با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده موسوم به 1128 کانتینر کالای قاچاق، متهمین در مجموع  به تحمل 5 سال و نیم حبس تعزیری، پرداخت بیش از چهارصد و هفتاد و پنج  میلیارد تومان جزای نقدی، محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی، ممنوعیت خروج از کشور و توقیف اموال محکوم شدند.

گفتنی است، با استناد به ماده 113 قانون امور گمرکی و بند ت ماده 126 قانون مجازات اسلامی؛ متهم ردیف اول پرونده به نام س ح با توجه به سردستگی وی در قاچاق کالای سازمان یافته به صورت کلان به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ  سیصد و پنجاه و یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون و سیصد و شصت و هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان معادل سه برابر ارزش ریالی کالای قاچاق و مبلغ یکصد و هفده میلیارد و دویست و شانزده میلیون و هفتصد و هشتاد و نه هزار و دویست و پنجاه تومان معادل کالای از دست رفته محکوم شده است. همچنین متهمین ر ح  و ع ح  که برادران متهم ردیف اول این پرونده می باشند نیز  به اتهام معاونت در قاچاق کالا، هر یک به تحمل 6ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.