۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى ایران؛

بیش از کمبود منابع مشکل عدم توازن در توزیع آن را داریم/ از کالاهاى اساسى که ارز دولتى گرفته اند، چه کسانى بهره مند خواهند شد؟

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 304199
بیش از کمبود منابع مشکل عدم توازن در توزیع آن را داریم/ از کالاهاى اساسى که ارز دولتى گرفته اند، چه کسانى بهره مند خواهند شد؟

رییس اتاق بازرگانى ایران با بیان این که با وجود منابع کافى، مشکل توزیع این منابع را داریم اظهار کرد: در کشور ما میزان استفاده افراد ثروتمند از منابع بیش از بهره مندى اقشار ضعیف از این ظرفیت ها است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانى؛ غلامحسین شافعى صبح امروز در مراسم صبحانه کارى که با حضور محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با بیان این که تا کنون به توانمندى هاى مناطق توجه نشده است اظهار کرد: حاصل این موضوع دست نیافتن به توسعه متوازن و عدم بهره ورى است.

وى افزود: چرا با وجود یک دولت مرکزى که نسبت به توسعه تمام کشور متعهد است، تا این حد عدم توازن وجود دارد؟ در شرایطى که بسیارى از مناطق محروم وارد دور باطل شده اند، چگونه مى توان از این وضعیت خارج شد؟

شافعى ادامه داد: منطقه بندى در توسعه و نگاه متوازن به توسعه کشور یکى از موضوعات مهمى است که باید مورد توجه قرارگیرد و در این راستا اتاق ایران یک برنامه ریزى چند ساله انجام داده و در حال مطالعه و بررسى است.

رییس اتاق بازرگانى ایران با بیان این که اگرچه مشکل منابع داریم اما مشکل اصلى چگونگى توزیع مناسب این منابع است، گفت: میزان استفاده مردم برخوردار از ثروت، از یارانه بیشتر از افراد محروم است. بنابراین از رییس سازمان برنامه و بودجه خواستاریم به اقشار ضعیف جامعه توجه بیشترى شود.

شافعى اضافه کرد: پیشنهاداتى براى تامین کالاهاى اساسى به دولت ارائه کردیم که خوشبختانه مورد استفاده قرار گرفت اما اکنون مسئله این است که از کالاهاى اساسى که ارز دولتى گرفته اند، چه کسانى بهره مند خواهند شد؟