۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

لزوم تشکیل "پلیس بازار گوشت" / گرانی در وفور عرضه!

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 303787
لزوم تشکیل "پلیس بازار گوشت" / گرانی در وفور عرضه!

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: بسیاری از کالاها از جمله گوشت قرمز با ارز دولتی به وفور تامین و با قیمت مصوب عرضه می‌شود اما، با قیمت نجومی به دست مصرف کننده می‌رسد در این شرایط راه اندازی "پلیس بازار" تنها راه حل کنترل و مقابله با سودجویان است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اینکه بیش از نیاز یکسال گوشت منجمد برزیلی وارد کشور شده است، اظهار کرد: این میزان علاوه بر گوشت گوسفندی گرم و منجمدی است که هر روز به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: علی رغم این حجم از واردات و تعیین قیمت مصوب همچنان گوشت قرمز با قیمت‌های نجومی به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته وی؛ هر کیلوگرم گوشت منجمد برزیلی با قیمت مصوب 27 هزار تومان برای فروشگاه‌ها و قیمت مصوب 29 هزارتومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود اما، با قیمت 45 تا 55 هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

پوریان اضافه کرد: همچنین هر کیلوگرم گوشت گرم وارداتی گوسفندی با قیمت مصوب 34 هزار تومان برای فروشگاه‌ها و 37 هزارتومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود، اما با قیمت 60 تا 58 هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

وی ضعف دستگاهای نظارتی را دلیل گران فروشی و تنش در بازار عنوان کرد.

پوریان یادآور شد: اتاق اصناف، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و سازمان تعزیرات در این سال‌ها نشان داده اند که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند بر بازار نظارت دقیقی داشته باشند.

رئیس شورای تامین دام کشور تشکیل  "پلیس بازار" برای نظارت و برخورد با گران فروشی به ویژه گوشت را تنها راه حل مبارزه با سودجویی دانست.

پوریان یادآور شد: فروش کالاهای اساسی برخودار از ارز دولتی به قیمت‌های گزاف امری متداول در بازار شده است و لازم است قبل از آنکه فشار بر مردم بیش از توان تحمل آن‌ها شود اقدامی عاجل صورت گیرد.