۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى ایران:

رایزنى ایران براى توسعه روابط اقتصادى با عراق/ سرمایه‌گذارى مشترک بین دو کشور در حال پیگیرى است

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 302809
رایزنى ایران براى توسعه روابط اقتصادى با عراق/ سرمایه‌گذارى مشترک بین دو کشور در حال پیگیرى است

رییس اتاق بازرگانى ایران با بیان این که روابط ایران و عراق، رابطه اى دیرینه و استراتژى است، گفت: عراق یکى از شرکاى اقتصادى مهم ایران به شمار مى رود و بخش خصوصى ایران همیشه به دنبال همکارى با این کشور و انتقال تکنولوژى است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، غلامحسین شافعى امروز در نشست تجارى ایران و عراق که با حضور روسا و هیات نمایندگان مشترک اتاق بازرگانى بین دو کشور برگزار شد،  با اشاره این که علاوه بر روابط دوستانه بین دو کشور همچنان موانعى سد توسعه اقتصادى شده است، اظهار کرد: عدم وجود روابط و مبادلات بانکى و پوشش بیمه اى، یکى از این موانع است همچنین تسهیل در رفت و آمد تجار بین دو کشور یکى از راه هاى توسعه اقتصادى است که باید به آن توجه شود.

وى ادامه داد: اختلافات تجارى و مطالبات پیمانکاران در بخش فنى و مهندسى، موضوعى است که اتاق هاى دو کشور باید در راستای رفع آن تلاش کنند چرا که در سال هاى اخیر به رغم موانع و مشکلات فراوان، این دو ملت هیات هاى تجارى زیادى بین خود مبادله و روابط تجارى خود را تا به امروز حفظ کردند.

رییس اتاق ایران  تاکید کرد: عمده روابط اقتصادى بین دو کشور روابطى است که بخش خصوصى دو کشور ایجاد کرده بنابراین از جریانات سیاسى خیلى متاثر نمى شوند.

شافعى اظهار کرد: با سرمایه گذارى هاى بین دو کشور مى توان گام هاى مثبتى در زمینه توسعه روابط اقتصادى برداشت و لازم به ذکر است که اتاق بازرگانى ایران همپاى برادران عراقى خود در جهت توسعه روابط اقتصادى بیش از قبل تلاش خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانى ایران افزود: در این راستا اتحادیه ها و انجمن هاى تخصصى زیر مجموعه اتاق ایران آمادگى دارند با همکارى اتاق مشترک ایران و عراق با وجود طرفیت هاى موجود، نهایت استفاده را به عمل آورند.

شافعى به اشتراکات بین دو کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به اشتراکات اعتقادى بین دو کشور یکى از موضوعاتى که باید مورد توجه قرار گیرد، گردشگرى سلامت است همچنین ایران در سال هاى اخیر در حوزه انرژى نیز همکارى هاى خوبى با عراق داشته بنابراین پیشنهاد مى کنم طرفین براى توسعه اقتصادى هر دو کشور، مسئله سرمایه گذارى مشترک پیگیرى نمایند.