۰ نفر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛

تمامی تولیدات داخلی وابستگی ارزی دارد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 302401
تمامی تولیدات داخلی وابستگی ارزی دارد

طحان پور گفت: برخی از مصرف کنندگان به این باورند که تمامی کالاها در داخل تولید و نیاز به ارز ندارد در صورتیکه اینطور نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد طحان پور در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه تمامی کالاهای تولید داخل وابستگی ارزی دارد، افزود: تولیدکنندگان نیاز ارزی و مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه و تامین می کنند.
وی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به فرض مثال از تولیدکنندگان لوازم خانگی می خواهد ورق مورد نیاز خود را به قیمت سه هزار تومان تهیه کنند حال وقتی کالا در بازار نیست ازکجا تامین شود بنابراین چاره جزء تهیه مواد اولیه از بازار آزاد برای آنان باقی نمی ماند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: قیمت لوازم خانگی به دلائل مختلف منجمله کمبود و گرانی مواد اولیه از ابتدای اردیبهشت امسال تا کنون رشد 100 درصدی را تجربه کرده است.
وی افزود: متاسفانه از یک طرف سازمان حمایت با افزایش قیمت کالاها موافقت نمی کرد و از طرف دیگر به سبب گرانی بسیار بالا مواد اولیه ناشی از مشکلات ارزی امکان تولید اقتصادی در کارخانجات میسر نبود.
طحان پور تصریح کرد: برای رفع مشکلات در حوزه بازار لوازم خانگی بحث آزاد سازی قیمت از سوی برخی فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولید کنندگان مطرح شد.
وی گفت: این آزاد سازی به معنای افزایش بی قید و بند نرخ کالاها نبود که هر تولید کننده ای دلبخواهی قیمت ها را افزایش دهد بلکه مبتنی بر یکسری اصول و چهار چوب مشخصی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: بسیاری از تولید کنندگان داخلی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند بنابراین در این اوضاع و احوال هر تولید کننده ای کالای با کیفیت، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب ارائه دهد به یقین مردم روی خوش به اجناس تولیدی چنین شرکت های نشان خواهند داد.
وی ادامه داد: بدون شک با آزاد سازی نرخ لوازم خانگی ضمن رفع مشکلات مالی و قیمتی بحث رقابت در بین تولید کنندگان به شدت تقویت و به تبع کالاها با کیفیت، قیمت و خدمات مناسب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.