۰ نفر

قیمت لوازم خانگی با رعایت شروطی آزاد شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۵
کد خبر: 301496
قیمت لوازم خانگی با رعایت شروطی آزاد شد

براساس بخشنامه مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به انجمن صنایع لوازم خانگی ایران "تصمیم گیری بر تعیین قیمت کالا و خدمات بر عهده تولیدکنندگان بوده و اعلام آن در سامانه ١٢٤ و با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد شد".

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در طول هفته های اخیر اخبار متعددی مبنی بر آزادسازی قیمت لوازم خانگی در سطح بازار مطرح شد که انصاری دبیر انجمن صنعت لوازم خانگی هم با اعلام این مطلب که در صورت آزادسازی قیمت لوازم خانگی التهابات بازار کاهش  و دست دلالان از بازار کوتاه خواهد شد گفته بود: برخی از فروشندگان کالاها را گرانتر از قیمت کارخانه به مردم می‌فروشند که این موضوع مشکلاتی را بوجود آورده است به نحوی که تولیدکننده افزایش قیمت را اعمال و فروشنده نیز به سلیقه خود قیمتی را برای کالا تعیین کرده و فاکتورهای مختلفی را صادر می‌کند.

وی افزود: از دو ماه پیش نامه نگاری های مختلفی با وزیر صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام داده‌ایم تا موضوع قیمت گذاری لوازم خانگی ساماندهی پیدا کند.

باتوجه به این نامه نگاری ها و التهابات بازار لوازم خانگی وزارت صنعت مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی را صادر کرد. البته در دستور جدید تأکید شده که سازمان حمایت همچنان نظارت خود را بر قیمت های اعلامی واحدهای تولیدی خواهد داشت تا فضا برای اعلام قیمت گذاری غیر منطقی فراهم نشود.

براساس بخشنامه جدید عباس هاشمی مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در پاسخ به نامه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مبنی بر درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی متناسب با تغییرات قیمت مواد اولیه ابلاغ شده "تصمیم گیری بر تعیین قیمت کالا و خدمات بر عهده تولیدکننده گان بوده و اعلام آن در سامانه ١٢٤ و با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد شد".