۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خسروتاج: براى ترخیص کالاها از گمرک هیچ مشکلى وجود ندارد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 299567
خسروتاج: براى ترخیص کالاها از گمرک هیچ مشکلى وجود ندارد

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بخشنامه اى که دولت در ١٦ مرداد صادر کرد خواسته تمام تشکل ها براى تجدید نظر در بخشنامه ٢١فروردین بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، مجتبى خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاتق تهران با بیان این که قبول داریم ریشه بسیارى از مشکلات فعالان اقتصادى جهش نرخ ارز است، اظهار کرد: براى جهش نرخ ارز چند دلیل شمرده شده از جمله خروج سرمایه، افزایش تقاضا و کاهش عرضه ارز که باید همه این موارد بررسی و از ادامه آن جلوگیری شود.

خسروتاج خاطرنشان کرد: صادرکنندگان خودشان به بازگرداندن ارز صادراتى تمایل دارند ؛ همچنین در بخش صادرات گفتیم صادرکننده ارز خود را یا وارد سامانه نیما کند و یا با توافق به واردکننده مورد نظر خود واگذار کند بنابراین بحثی در این مورد وجود ندارد.

خسروتاج در ارتباط با ممنوعیت برخی کالاها توضیح داد: متوجه شدیم برخى از کالاهایى که با ارز دولتى وارد و از همان طرف با نرخ ٤٢٠٠ صادر مى‌شود که در نتیجه، صادرات ٢٧ قلم کالا ممنوع شد.

وی همچنین در خصوص ترخیص کالا ها از گمرک تصریح کرد: براى ترخیص کالاها از گمرک هیچ مشکلى وجود ندارد و از تاریخ ٢٣ تیر ماه سال جارى واردات و ثبت سفارشات به طور دقیق کنترل مى‌شود.