۰ نفر

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

راه مقابله با گرانی پوشک بچه چیست؟/ تولیدات قبلی احتکار شده است!

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 297656
راه مقابله با گرانی پوشک بچه چیست؟/ تولیدات قبلی احتکار شده است!

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احتکار 1.5 میلیون بسته پوشک بچه در استان البرز گفت: وارداتی بودن 80 درصد مواد اولیه تولید و اختصاص نیافتن ارز دولتی به واردات این مواد، موجب احتکار و گرانی پوشک بچه شده است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به گرانی و کمبود پوشک بچه در روزهای اخیر اظهار داشت: این موضوع مشکلات متعددی را برای خانواده ها به وجود آورده است و حتی برخی مادران اذعان می کنند که با وجود مراجعه به داروخانه و فروشگاه های متعدد، موفق به تهیه پوشک برای فرزندان خود نمی شوند.

وی در ادامه افزود: به گفته فعالان این صنعت، 80 درصد مواد اولیه مورد نیاز پوشک بچه وارداتی است و این در حالی است که مواد اولیه پوشک در اولویت 2 قرار دارد و ارز دولتی به آن تخصیص نمی یابد.

آقاپور علیشاهی عنوان کرد: از آنجا که مواد اولیه پوشک بچه در اولویت 2 است، تولیدکنندگان بایستی از بازار ثانویه دلار و یورو را تهیه کند که در این شرایط باید یورو را به قیمت 8 هزار و 500 تومان و دلار را 7 هزار و 200 تومان تهیه کنند و بنابراین قیمت مواد اولیه وارداتی نسبت به گذشته، دو برابر شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه سازمان تعزیرات هم سخت گیری هایی برای افزاایش قیمت پوشک بچه دارد، گفت: در مجموع بالا رفتن قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید پوشک بچه در کنار سایر مسایل موجب شده که یا تولید متوقف شود و یا کاهش بیابد و یا اینکه تولیدات قبلی احتکار شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان عنوان کرد: در این شرایط راه حل این است که یا آزادسازی قیمت صورت بگیرد و یا مواد اولیه تولید پوشک بچه در اولویت یک تخصیص ارز قرار بگیرد.