۰ نفر

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ؛

صادرات به عراق رکورد زد/ 55میلیون دلار صادرات در یک روز

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 294575
صادرات به عراق رکورد زد/ 55میلیون دلار صادرات در یک روز

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه روز گذشته صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: در این روز بیش از 8 هزار تن کالا به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد.

سید حمید حسینی با اشاره به روند رو به رشد صادرات به عراق گفت: امسال در صادرات به عراق وضعیت مطلوبی داشتیم بطوریکه متوسط صادرات روزانه کشورمان به عراق طی 4 ماهه ابتدای  امسال به 40 میلیون دلار رسیده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق  با بیان اینکه سال گذشته بطور متوسط روزانه 20 میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم گفت: افزایش قیمت ارز و رقابتی بودن محصولات ایران در بازار عراق از دلایل افزایش صادرات ما به این کشور است.

وی با بیان اینکه روز گذشته رکورد صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: دیروز 8100 تن کالا به عراق به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد.

حسینی بیان داشت: در حالی که روزانه به طور متوسط 40 تا 50 کامیون از مرز خسروی کالا به عراق می‌برد این تعداد در روز گذشته به 500 کامیون رسید.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بخشی از درخواست‌ها از سوی عراق به دلیل خرید مایحتاج اربعین است، گفت: در حال حاضر وضعیت عراق از لحاظ اقتصادی به ثبات رسیده است و وضعیت مالی مردم بهتر شده است.

در 4 ماهه ابتدای سال 1397، 4 میلیون و 782 هزار تن کالا به  ارزش 2 میلیارد و 522 میلیون دلار به عراق صادر شده است که این میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد و به لحاظ وزنی 14 درصد رشد داشته است.

در مجموع ارزش صادرات چهار ماهه کشورمان 15 میلیارد و 450 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.7 درصد رشد داشته است.