۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان شیرینی؛

نرخ جدید شیرینی تا پایان هفته مشخص می‌شود

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 294568
نرخ جدید شیرینی تا پایان هفته مشخص می‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان شیرینی با اشاره به این‌که مشکلی در تامین شیرینی عید قربان و غدیر وجود ندارد، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ شیرینی گران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی خردمند، در رابطه با آخرین وضعیت بازار شیرینی در آستانه اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: با وجود آن‌که در پی نوسانات نرخ ارز، مواد اولیه داخلی همچون مواد اولیه خارجی افزایش قیمت را تجربه کرده و تا حدودی زمینه‌ عرضه مواد اولیه کاهش یافته است، در زمینه تولید و عرضه شیرینی مشکلی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه باید قیمت شیرینی‌ها افزایش یابد ولی تاکنون مذاکرات صورت گرفته با سازمان حمایت به نتیجه نرسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان شیرینی تاکید کرد: اتحادیه افزایش قیمت مصوب شیرینی‌ها را به سازمان حمایت اعلام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نرخ جدید برای شیرینی‌ها اعلام شود.  

خردمند با بیان این‌که آخرین افزایش مصوب قیمت شیرینی‌ مربوط به سال گذشته بوده است، خاطر نشان کرد: هر کیلو شیرینی تر در واحدهای درجه یک ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم شیرینی زبان، برنجی و پاپیون ۱۸ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی ۱۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که مابقی اقلام به صورت توافقی میان فروشنده و مشتری تعیین قیمت می‌شود.