۰ نفر

صادرات بیش از 300 میلیون دلاری پسته در 4 ماه

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 294524
صادرات بیش از 300 میلیون دلاری پسته در 4 ماه

صادرات محصولات خشکبار در­ چهار ماه نخست امسال­ ­­با ارزشی معادل 319 میلیون دلار و وزن ­131.4 هزار تن صورت پذیرفته است که از این میزان صادرات پسته و مغز پسته­ 55 درصد از کل صادرات این گروه را دربرداشته است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما؛ ​­­­­دبیر میز خشکبار دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی­ گفت: صادرات محصولات خشکبار در­ چهار ماه نخست امسال­ ­­با ارزشی معادل 319 میلیون دلار و وزن ­131.4 هزار تن صورت پذیرفته است که از این میزان صادرات پسته و مغز پسته­ 55 درصد از کل صادرات این گروه را دربرداشته است.

سودابه خالدیان افزود: صادرت خرما در ­4 ماه نخست امسال معادل 101 میلیون دلار بوده­­­ که 32 درصد از کل صادرات این گروه را دربرداشته و در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 31 درصدی در ارزش و رشد وزنی 16درصدی داشته است.

خالدیان اظهار داشت: پسته و مغز پسته در ­چهار ماه نخست امسال معادل 175 ­میلیون دلار و 19 هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشاندهندۀ­ 3.4 درصد افزایش ارزشی و 19.1 درصد افزایش در وزن است.

او با تاکید بر تاثیر شرایط نامناسب جوی امسال بر تولید محصولات خشکبار گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در اوایل سال، بیشتر درختان صدمه دیده­­ و محصول آنها ­به شدت کاهش یافته است و به تبع آن، صادرات محصولات خشکبار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 7 درصد کاهش و به لحاظ وزنی 1.9 درصد رشد داشته است.

از موانع و مشکلات توسعه صادرات خشکبار می توان به تولید ناکافی محصولات‌، محدودیت‌های بانکی و ارزی اشاره کرد