۰ نفر

گوسفند زنده چند؟

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۱
کد خبر: 294438
گوسفند زنده چند؟

یک عرضه کننده عمده دام زنده گفت: برای عید قربان هر کیلو دام زنده بین 24 تا 25 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زاهد شیری ظهار کرد: شهرداری اعلام کرده قیمت هر کیلو دام زنده (گوسفند) برای فروش به مناسبت عید سعید قربان 23 هزار و 500 تومان است ولی اغلب عرضه کننده‌ها کیلویی 24 و تا 25 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: امسال قیمت دام زنده به دلیل بالا رفتن هزینه‌های پرورش و نگهداری در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است. البته قیمت دام زنده بر اساس فاکتورهایی مثل نژاد و سن و ... با هم متفاوت است و ممکن است در شهرهای مختلف با نوسانات اندکی عرضه شود.

وی توضیح داد: البته افراد عادی اغلب در تشخیص دام خوب و بد متبحر نیستند و باید به عرضه کننده اعتماد کنند و امیدوار باشند که دام با کیفیتی خریداری کرده‌اند.

شیری ادامه داد: اکثرعرضه کنندگان دام‌های خود را از کشتارگاه‌های معتبر خریداری می‌کنند و قبل فروش ناظران دامپزشکی سلامت دام‌ها را تایید می‌کنند.

این عرضه کننده عمده دام زنده بیان کرد: برخی عرضه کنندگان دام‌های خود را در جایگاه‌های تعیین شده از سوی سازمان دامپزشکی عرضه می‌کنند و برخی دیگر نیز به دلیل کمبود جا در گوشه و کنار خیابان دام‌های خود را به فروش می‌رسانند.