۰ نفر

در صورت صادرات از ارمنستان؛

حذف تعرفه گمرکی کالای ایرانی

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 294364
حذف تعرفه گمرکی کالای ایرانی

مدیرعامل مرکز آزاد تجاری ایران در ارمنستان از امضاء​­ تفاهم نامه انتقال بخشی از صنعت تکمیلی ایران به ارمنستان و حذف تعرفه گمرکی کالای ایرانی در صورت صادرات کالا از این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شاهرخ زهیری­ با اشاره به اینکه طبق این تفاهم نامه کالا بصورت نیم ساخته به ارمنستان منتقل و در آنجا تکمیل و بسته بندی خواهد شد افزود: این تفاهم نامه در تکمیل تفاهم نامه دیگری که در سال 90 منعقد شده بود به امضا رسیده است .
وی با اشاره به اینکه بازار 300 میلیون نفری روسیه بازار هدف این تفاهم نامه برای کالاهای مختلف ایرانی است گفت: کالایی که به این شکل صادر می شود از ایران به ارمنستان و از ارمنستان به دیگر کشورها معاف از عوارض و حقوق گمرکی است.
مدیرعامل مرکز آزاد تجاری ایران در ارمنستان با بیان اینکه نوسانات ارزی برای­­ فعالیت ما نیز،​ مشکل ساز است ادامه داد: ارمنستان به دلیل برخورداری از امکانات مناسب برای حمل و نقل و هزینه های کمتر در این بخش توجیه اقتصادی بیشتری برای ایران دارد.
زهیری با اشاره به اینکه برای فراهم شدن شرایط اجرایی این تفاهم نامه اقدام به خرید انبار و مرکز تجاری در ارمنستان شده است گفت: درحال رایزنی­با بانک مرکزی و دولت هستیم تا بتوان با استفاده از ارز 4200 تومانی سهام مربوط به این مراکز را واگذار کنیم تا هرچه سریعتر انبارها تحویل ایران شود.
وی با اشاره به اینکه برای خرید انبارها نیازمند 4 میلیون دلار هستیم افزود: با توجه به اینکه این قرارداد از طرف دولت بسته شده است اگر بخش خصوصی حمایت و تسهیلات ارائه شود امیدوارم این کار سریعتر عملیاتی شود.
مدیرعامل مرکز آزاد تجاری ایران در ارمنستان بابیان اینکه با اجرای این تفاهم نامه می توانیم از امتیازات اتحادیه ­اوراسیا استفاده کنیم گفت:ما اگر به دنبال حضور در بازار روسیه هستیم باید از این طریق صادرات را انجام دهیم.