۰ نفر

شیرینی و شکلات ایران در راه بازارهای جهانی

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 294091
شیرینی و شکلات ایران در راه بازارهای جهانی

دبیر میز شیرینی، شکلات و فرآورده های غلات گفت: تولید محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات در چهار ماهه نخست امسال­ رشد قابل ملاحظه ای داشته و علاوه بر تامین نیاز داخلی توانسته به ارزش 228 میلیون دلار و 166 هزار تن صادرات داشته باشد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان دهندۀ رشد ارزشی 29.3 درصدی و افزایش 17.3 درصدی در وزن است.

به گزارش­ اقتصادآنلاین،​­­ غلامرضا سبزعلی با اعلام این خبر افزود: کشور عراق به عنوان نخستین ­کشور هدف صادراتی این نوع محصولات بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده به نحوی که شیرینی و شکلات ایران در ­ 4ماهه سالجاری به ارزش 131.7 میلیون دلار به بازار عراق صادر شده است.

وی ­گفت: دومین بازار هدف صادراتی شیرینی و شکلات ایران، کشور افغانستان است که 49.3 میلیون دلار سهم صادرات را در این بخش به خود اختصاص داده است.

سبزعلی اظهار داشت: صنعت شیرینی و شکلات یکی از صنایع با ارزش افزوده بالاست که در صورت رفع موانع و مشکلات صادرات آن، از جمله تامین مواد اولیه و نقدینگی مورد نیاز و رفع موانع­ ورود موقت مواد اولیه می تواند هدف بیش از یک میلیارد دلار صادرات را محقق کند.

گفتنی است، بازارهای هدف صادراتی محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده های غلات، کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج، آذربایجان، امارات و قطر است.