۰ نفر

مدیرعامل شرکت دخانیات خبر داد؛

ورود 50درصد سیگار مصرفی از مبادی غیرقانونی

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 292924
ورود 50درصد سیگار مصرفی از مبادی غیرقانونی

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور با بیان اینکه 50 درصد سیگار مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: باقی سیگار مصرفی کشور از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا خاک‌کار امروز در حاشیه راه اندازی مجدد واحد تولید سیگار شرکت دخانیات خوی اظهار کرد: سالیانه حدود ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که تنها ۵۰ درصد آن در داخل تولید و سایر آنها از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شود.

 وی با تاکید بر اینکه سیگار قاچاق تهدیدی جدی برای سلامت مردم است، تصریح کرد: سیگارهای قاچاق از کمترین کیفیت و استاندارد برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور با بیان اینکه برخورد با قاچاق سیگار برای کمک به تولید ملی و همچنین حفظ سلامت مردم باید در دستور کار قرار بگیرد،تاکید کرد: افزایش کیفیت سیگار تولید داخل برای تغییر ذائقه مردم برای استفاده از تولید ملی ضروری است.

خاک‌کار، اشتغال در چرخه تولید سیگار در کشور را بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی برای تولید برندهای سیگار برای صادرات و رقابت با برندهای خارجی در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری برای برخورد با سیگار قاچاق صورت بگیرد،تصریح کرد: برای بالندگی اقتصاد کشور نیازمند برخورد جدی با کالای قاچاق هستیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور ادامه داد: دولت باید نسبت به قاچاق سیگار حساس بوده و اقدامات جدی برای کاهش آن صورت دهد.

خاک کار یادآور شد:  قاچاق سیگار سالانه عواید بسیاری را نصیب کشورهای خارجی می کند که درصورت برخورد با آن اقتصاد ما نیز با حمایت از تولید داخل رشد خواهد کرد.