۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از دلایل گرانی این روزهای تخم‌مرغ؛

" مشهد" اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ شد!

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 290844
" مشهد" اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ شد!

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران گفت: سه عامل؛ کاهش و توقف تولید پس از بحران آنفلوآنزا در مرغداری‌ها، افزایش تقاضای مردم در پی رشد قیمت سایر منابع پروتئینی وافت تولید با گرمای بی‌سابقه از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ است.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به  بحران شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، افزود: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مرغداری‌های مرغ تخم گذار استان‌های قطب تولید این محصول مانند تهران، البر، قزوین و قم را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر تنها 30 درصد مرغداری های این استان‌ها فعال هستند و مابقی به مرحله تولید نرسیده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیاز این استان‌ها از خراسان رضوی تامین می‌شود و می‌توان گفت اتاق فرمان تعیین قیمت تخم مرغ در این روزها مشهد است.

طلاکش دومین دلیل افزایش قیمت تخم مرغ را رشد تقاضای مردم برای مصرف این محصول با افزایش قیمت سرسام آور سایر منابع پروتئینی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با سخت تر شدن شرایط اقتصادی گوشت قرمز ، مرغ و ماهی از دسترس اقشار کم درآمد خارج شده و در حال حاضر تخم مرغ در دسترس ترین و ارزان ترین منبع تامین پروتئین برای آن‌ها به شمار می‌رود.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران آخرین دلیل افزیش قیمت تخم مرغ را کاهش 5 درصدی تولید در گرمای بی سابقه هوا برشمرد و گفت: هر چند این عامل نسبت به سایر عوامل دیگر نقش کمتری در رشد قیمت داشته است اما بی‌تاثیر نبوده است.

طلاکش در پایان قیمت تمام شده هر کیلو گرم تخم مرغ را 6400 تومان، قیمت خرید هر کیلو گرم از مرغداران درب مرغداری را 7200 تومان و قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده را 600 تا 650 تومان دانست.