۰ نفر

یک عضو اتاق بازرگانی در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

سوء مدیریت، ابر چالش مناطق آزاد/ هدف مناطق آزاد افزایش قاچاق و کاهش صادرات نبود

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 283779
سوء مدیریت، ابر چالش مناطق آزاد/ هدف مناطق آزاد افزایش قاچاق و کاهش صادرات نبود

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به مشکلات مناطق آزاد همچون افزایش قاچاق و کاهش صادرات اظهار کرد: در حال حاضر سوء مدیریت مناطق آزاد به عنوان ابرچالش این مناطق محسوب می‌شود.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ محمد امیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به لایحه‌ مصوب مجلس مبنی بر این که مناطق آزاد باید به هم‌افزایی اقتصاد کشور و ایجاد قدرت مضاعف اقتصادی کمک کنند، تصریح کرد: در حال حاضر نه تنها تولیدی در مناطق آزاد صورت نمی‌گیرد بلکه این مناطق به یک بازار مصرفی و محلی برای واردات تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که یک محل اقتصادی مدیر اقتصادی می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد به جای مدیران با صلاحیت، بیشتر از مدیران سیاسی بی‌تجربه استفاده می‌کنند به همین دلیل این مناطق تا کنون به آن اهداف اولیه‌ای که مصوب شده نرسیده‌ است.

امیرزاده با بیان این‌که قاچاق ارز در مناطق ازاد انجام نمی‌شود، بیان کرد: تا کنون واردات کالاهایی همچون خودرو و مواد اولیه، بیشترین موارد قاچاق در مناطق آزاد بوده‌اند.

این عضو اتاق بازرگانی در پایان تاکید کرد: تصمیم‌گیری نادرست برای انتخاب مدیران این منطقه و همچنین سوء مدیریت و صلاحیت افراد انتخاب شده، در حال حاضر سر منشا تمام مشکلات مناطق آزاد است.