۰ نفر

آهن در یک سال ۱۰۰درصد گران شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 279632
آهن در یک سال ۱۰۰درصد گران شد

وضعیت بازار نشان می‌دهد روند افزایش قیمت آهن و میلگرد از خردادماه سال گذشته آغاز و امروز با رشد ۱۰۰ درصدی با قیمت ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تشدید رکود باعث شده تا بازار فروش بسیاری از محصولات در کشور کم رونق شود. جالب اینجاست با وجود رکود حاکم بر بازار، رشد قیمت‌ها در انواع محصولات همچنان روند صعودی را طی می‌کند و خبری از کاهش قیمت‌ها نیست. به عنوان نمونه در طول یک سال اخیر بازار ساخت و ساز مسکن با رکود مواجه است و خبری از افزایش خرید و فروش انواع آهن و میلگرد دیده نمیشود اما این کسادی فروش در حالی اتفاق افتاده که بازار معاملات مسکن و رشد قیمت مصالح داغ است.

فروشندگان آهن با اعلام اینکه هنوز رونقی در بازار خرید و فروش آهن و میلگرد وجود ندارد معتقدند این کسادی فروش در حالی است که قیمت‌ها به واسطه نرخ دلار روند صعودی داشته است. به نحوی که قیمت آهن در خرداد ماه سال گذشته حدود کیلویی 1600 تا 1650 تومان بود اما تغییرات قیمت‌های جهانی و البته نوسانات ارز عاملی شده تا امروز آهن با قیمت 3200 تومان به فروش برسد.

وضعیت بازار خرید و فروش آهن و میلگرد نشان می‌دهد روند افزایش قیمت‌ها از اواخر تیرماه سال گذشته همزمان با نوسانات قیمت ارز آغاز شده است به صورتی که قیمت 1650 تومانی آهن در خردادماه سال گذشته به 2600 تومان در اسفند ماه همان سال رسیده است و امروز نیز همچنان خبری از کاهش قیمت‌ها نبوده و آهن با قیمت 3200 تومان و میلگرد با قیمت 3100 تومان به فروش می‌رسد.