۰ نفر

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین:

دلار4200 به واردکنندگان لوازم خانگی اختصاص نیافته است/ لوازم خانگی گران می‌شود؟

۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 278889
دلار4200 به واردکنندگان لوازم خانگی اختصاص نیافته است/ لوازم خانگی گران می‌شود؟

نائب رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به تاکید وزیر صنعت مبنی بر عدم افزایش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: دلار 4200 تومانی به واردکنندگان لوازم خانگی تعلق نگرفته بنابراین با احترامی که برای وزیر صنعت قائلم، مخالف تاکید ایشان درباره بالا نرفتن قیمت لوازم خانگی هستم.

اقتصادآنلاین- صدف امیرحسینی؛ مرتضی میری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تاثیر تحریم بر قیمت‌ها، اظهار کرد: اگر دلار با نرخ رسمی به تولیدکننده بدهند، تغییری در قیمت تولیدات نخواهیم داشت اما لوازم وارداتی گران خواهد شد.

او درباره چشم‌انداز این بازار اعلام کرد: با توجه به ماه رمضان بازار تا کنون حرکت و تغییر قیمتی نداشته اما بعد از این ماه بازار تغییرات خود را نشان خواهد داد.

بر این اساس محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن، تجارت پیش‌تر  با رد ادعای برخی از  تولیدکنندگان یا اتحادیه‌های تولید لوازم خانگی درمورد اینکه تاکنون نتوانسته‌اند ارز دولتی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای تأمین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود دریافت کنند گفته بود ممکن است در یک مورد یا یک شعبه کسی با مشکل مواجه شده و نتوانسته ارز بگیرد ولی روند گشایش اعتبارات اسنادی برای ورود  قطعات مورد نیاز لوازم خانگی  در کشور کاملاً باز است.

او همچنین با بیان اینکه هیج گونه افزایش قیمت یا خودداری از فروش و تعیین قیمت را از تولید کنندگان لوازم خانگی نمی‌پذیریم زیرا هیچ توجیهی در این زمینه واقعی نیست، تاکید کرده که رؤسای اتحادیه های صنفی ذیربط هم همین را تأیید کردند و خودشان مکلف به تنظیم بازار داخلی این کالاها هستند.