۰ نفر

ارجاع لایحه الحاق ایران به پیمان مودت جنوب شرقی آسیا به مجمع تشخیص

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 278055
 ارجاع لایحه الحاق ایران به پیمان مودت جنوب شرقی آسیا به مجمع تشخیص

با توجه به اصرار مجلس بر نظر قبلی‌اش در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا و به دلیل ایراد شورای نگهبان بر مصوبه مجلس، این لایحه برای اعلام نظر به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس  بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا در دستور کار  قرار گرفت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بررسی ایراد شورای نگهبان اعلام کرد که بر مصوبه قبلی مجلس اصرار دارد که این موضوع به رای مجلس گذاشته شد.

بر این اساس نمایندگان با ۱۳۸ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر با نظر کمیسیون امنیت ملی موافقت کردند و بنابراین این لایحه برای اعلام نظر به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد.

در این لایحه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده شده به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا مشتمل بر ۲۰ ماده ملحق شده و اسناد الحاق را نزد امین اسناد پیمان تودیع کند

گفتنی است رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای این پیمان الزامی است، همچنین دولت موظف به رعایت موازین شرعی و مصالح مسلمانان از جمله در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، اجتماعی و نحوه رفتار کشورهای متعاهد با مسلمانان است.