۰ نفر

حمایت از کالای ایرانی؛

تسهیلات ۶۰۰میلیاردی برای مستمری بگیران

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 273427
تسهیلات ۶۰۰میلیاردی برای مستمری بگیران

به منظور خرید کالا‌های ایرانی، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدتقی نوربخش در نخستین هم اندیشی ارائه راهکارها برای حمایت از کالای ایرانی که به همت سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به حمایت این سازمان از کارآفرینان و کارفرمایان برای کاهش هزینه های مالی آنها گفت: طبق مصوبه پیشنهادی، تا دهم تیر ماه سال جاری، کارفرمایان خوش حساب و دارای کارگاه های فعال از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بهره مند می شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان اقدامات موثری در زمینه فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی انجام داده است، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است تا برای خرید کالای ایرانی در طرح هایی که در آینده اعلام خواهد شد، استفاده کنند.
وی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در دو طرف عرضه و تقاضا در سال حمایت از کالای ایرانی خبر داد و گفت: تقسیط اصل بدهی کارفرمایان و بازرسی از دفاتر قانونی طبق مواد قانون تامین اجتماعی فارغ از قیود زمان، مجددا بخشنامه شد. ضمن آنکه خرید و فروش حق بیمه از ماخذ حق بیمه نیز کسر شده است.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای کمک به کارآفرینان، طرح اشتغال فراگیر در حال اجراست گفت: طبق این طرح، کارگران بیمه اولی که در سایت سازمان فنی حرفه ای ثبت نام کنند، به مدت یکسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد.
نوربخش تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مصمم است امسال ماهانه یک بخشنامه جدید در چارچوب تسهیل فضای کسب و کار و کاهش هزینه های مالی کارفرمایان صادرکند.
وی از تخصیص شماره تلفن۱۴۲۰ در سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی(CRM) برای حل مشکلات کارگاه های تولیدی و پرداخت حق بیمه گفت و تاکید کرد: مالیات، حقوق دولت و حق بیمه، حقوق کارگر است و باید در نظر بگیریم که تقویت پوشش ریسک های کارگران و نیروهای مولد که در جهان نیز با ابداع کارفرمایان ایجاد شده، خواهد توانست به آرامش فضا و نیروی کسب و کار کمک کند که آن نیز کمکی بزرگ برای تولید کشور است.