۰ نفر

لبنیات گران شد

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 273406
لبنیات گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات خبر داد و گفت: قیمت کره ۱۰۰ گرمی نیز هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته قیمت محصولات لبنی و کره با افزایش همراه شده و برندهای مختلف قیمت محصولات‌شان را تغییر داده‌اند اما در این وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنفی صنایع لبنی به عنوان دستگاه‌های متولی دولتی و خصوصی حاضر به پاسخگویی در این زمینه و توضیح درخصوص علت افزایش قمیت نشدند.

علی رجبی - رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی - در باره قیمت‌ها عرضه این محصولات در بازار گفت: طی روزهای گذشته قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته و قیمت انواع محصولات لبنی دیگر نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پنیر ۴۵۰ گرمی سفید نیز از ۴۲۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان و شیر کم چرب یک لیتری از ۲۵۰۰ تومان به ۲۷۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این افزایش قیمت دارای مجوز بوده است یا خیر؟ گفت: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند اعلام کنند که این افزایش قیمت با مجوز یا غیرقانونی بوده است اما چیزی که در بازار اتفاق افتاده افزایش قیمت‌هاست که آن را می‌توان اعلام کرد.

رجبی ادامه داد: عوامل بسیاری در افزایش قیمت لبنیات اثرگذار بوده است و می‌توان به افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت انرژی و دیگر هزینه‌های تولید اشاره کرد اما با وجود اینکه افزایش قیمت هر کالایی می‌تواند باعث کاهش مصرف و تقاضای آن شود نمی‌توان درباره لبنیات در ماه رمضان چنین قضاوتی انجام داد، چراکه در ماه رمضان معمولاً به غیر از شیر و پنیر دیگر محصولات لبنی خود به خود با کاهش مصرف مواجه می شوند.