۰ نفر

مشکل اصلی تولید‌کننده پوشاک تامین مواد اولیه است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 271743
مشکل اصلی تولید‌کننده پوشاک تامین مواد اولیه است

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان گفت: متاسفانه برخی واردکنندگان سودجو از عرضه مواد اولیه به بازار خودداری می‌کنند و این موضوع مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان به وجود آورده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مجتبی درودیان در مورد وضعیت بازار و تولید‌کنندگان پوشاک گفت: تولید‌کنندگان در حال حاضر متاسفانه بر اثر تلاطم بازار ارز با مشکل تامین مواد اولیه مواجهند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران با بیان اینکه برخی سودجویان از عرضه مواد اولیه به مصرف‌کنندگان خودداری می‌کنند، گفت: تعدادی از واردکنندگان و فروشندگان مواد اولیه اجناس خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و این موضوع مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلاتی را فراهم کرده است تا دلار 4200 تومانی به تولید‌کنندگان و اتحادیه‌های صنفی اختصاص داده شود، گفت: با توجه به این شرایط برخی تولید‌کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود باید اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند که این فرآیند کمی زمان‌بر است.

درودیان در مورد تعطیلی برخی واحدهای صنفی پوشاک و پاساژها گفت: اصلا این موضوع جدی نبوده و در حال حاضر کلیه واحدهای صنفی مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران بیان داشت: با توجه به تمهیدات دولت برای اختصاص ارز مرجع به واردات مواد اولیه به مرور این مشکلات هم حل می‌شود و جای نگرانی نیست.