۰ نفر

کرمی: درمورد قیمت‌ نان فانتزی تصمیمی گرفته نشد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 271170
کرمی: درمورد قیمت‌ نان فانتزی تصمیمی گرفته نشد

رییس اتحادیه نان فانتزی گفت: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا شرکت هایی که از ارز 4200 تومانی استفاده بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال 90 و 91 داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محمد جواد کرمی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان اعضای این اتحادیه هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نخواهد داشت، گفت: با وجود مسائل و مشکلات زیادی که از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم از جمله افزایش حقوق کارگران، قیمت آب و برق ، بالارفتن قیمت روغن و شکر و بهبود دهنده‌ها، اما همچنان سعی بر آن داریم که افزایش قیمت نداشته باشیم تا در سبد غذای مردم باقی بمانیم.

وی ادامه داد: ما به این موضوع علم داریم که اگر افزایش قیمت بدهیم فروش کمتر خواهد شد اما برخی مواقع مجبور هستیم.

کرمی اظهار داشت: بیشتر اقلام ما به غیر از آرد، وارداتی است اما بنا بر اعلام شرکت‌هایی که از آنها کالا می‌گیریم به دلیل عدم تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی مجبور شدند تا قیمت خود را به اندازه 30 درصد افزایش دهند که مهمترین آنها بهبود دهندها هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بنابر اعلام کارخانه‌های آرد در هفته گذشته قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت و دیگر به قیمت قبلی عرضه نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: این درحالی است که در بخش روغن هم مشکلاتی داریم امروز روغن 68 هزار تومانی را به قیمت 90 هزار تومان خریداری کردیم و بنابر گفته فروشندگان هفته دیگر به 105 هزار تومان خواهد رسید. متاسفانه قیمت مواد آنقدر نوسان دارد که ما نمی‌دانیم چقدر پیشنهاد افزایش قیمت به سازمان صنعت ، معدن و تجارت بدهیم.

کرمی افزود: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا این شرکت ها از ارز 4200 تومانی استفاده می‌کنند یا خیر و بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال 90 و 91 داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

وی تصریح کرد: نان فروشی‌های فانتزی از آرد آزاد استفاده می‌کنند که قیمت آن 15 درصد از سنتی‌ها بیشتر است این کار سبب شده که برخی از همکاران ما اصطلاحا از نشتی سنتی پزها آرد تهیه کنند و آرد نیز بازار سیاه داشته باشد.

کرمی گفت: در واقع دولت رقابت عادلانه را بین ما و سنتی پزها از بین برد و سبب ایجاد رانت شد اگر یک رقابت آزاد بین ما و سنتی پزها بود کیفیت و سایر خدمات به نفع مشتری خیلی بهتر می شد.