۰ نفر

ایران و کرواسی بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷
کد خبر: 269492
ایران و کرواسی بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند

«مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار «مارتینا دالیچ» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی کرواسی طرفین بر توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی و گردشگری میان تهران و زاگرب تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کرباسیان در این دیداربا اشاره به حوزه مسئولیت گسترده وزارت متبوع خود، از آمادگی کامل این وزارتخانه برای انجام هرگونه همکاری در جهت توسعه روابط اقتصادی، صنعتی، بانکی بین ایران و کرواسی خبر داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی از زمینه های مناسب همکاری بین طرفین را شامل گمرک و جلب و حمایت متقابل از سرمایه گذاری متقابل دو کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که توافقنامه های مربوط به آنها به زودی نهایی شود.
وی با بیان اینکه با افتتاح فازهای جدید حوزه نفتی پارس جنوبی امکانات خوبی برای تامین خوراک صنعت پتروشیمی در ایران فراهم شده است، افزود:حوزه صنایع پتروشیمی برای سرمایه گذاران کرواسی و سایر کشورها بسیار جذاب است.
کرباسیان حوزه انرژی و صنایع نیروگاهی را یکی دیگر از زمینه های جذاب برای سرمایه گذاری مشترک و توسعه همکاری های طرفین خواند و گفت:همسایگی و روابط حسنه ایران با 15 کشور، جمهوری اسلامی را تبدیل به چهارراه مهمی برای دسترسی به بازار چند صد میلیونی منطقه کرده است و این فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و فروش کالاهای صنعتگران کروات فراهم می آورد.
وی با طرح پیشنهاد تدوین یک برنامه مشترک توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، آمادگی خود را به عنوان رئیس شورای اقتصاد اعلام کرد و ادامه داد:گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی و تصویب توافق های هیات کروات در جریان اجلاس آتی آنها با نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این شورا گنجانده خواهد شد.
همچنین معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی کرواسی در این دیدار با تاکید بر علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری های دوجانبه و نیز روابط خوب طرفین در سال های اخیر، زمینه های همکاری دو کشور را بسیار متنوع خواند.
دالیچ افزود: کرواسی به عنوان کشور مقصد با سابقه موفق در جذب گردشگر خارجی از جمله گردشگران ایرانی؛ آمادگی کافی برای توسعه همکاری ها در این زمینه را دارد.