۰ نفر

حمایت ایران از مردم عراق در مبارزه با تروریسم

شریعتمداری: درصدد برقراری نظام تجاری آزاد میان ایران و عراق هستیم/ ضرورت ارتقاء روابط همه جانبه اقتصادی دو کشور

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 268545
شریعتمداری: درصدد برقراری نظام تجاری آزاد میان ایران و عراق هستیم/ ضرورت ارتقاء روابط همه جانبه اقتصادی دو کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد درصدد ایجاد نظام آزاد تجاری بین دو طرف هستیم و این امر می تواند همزمان سرمایه گذاری داخلی را در دو کشور تقویت نماید.

'محمد شریعتمداری' روز چهارشنبه در آغاز بکار همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل با تاکید بر ارتباطات در سطوح بالای سیاسی میان دو طرف بر ضرورت ارتقاء روابط همه جانبه اقتصادی تاکید کرد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ابراز امیدواری کرد این همایش فرصتی برای شناخت دقیق فرصت های اقتصادی بین ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

شریعتمداری، همچنین ثبات مقررات در حوزه های مختلف سرمایه گذاری داخلی و خارجی و امور بانکی را لازمه توسعه روابط اقتصادی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه تعهدات لازم برای ثبات در این عرصه ها را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مذاکرات با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر سر تشکیل کمیته مشترک از اقلیم و جمهوری اسلامی متشکل از فعالین اقتصادی دو طرف در راستای بررسی و چاره جویی و حل مشکلات بر سر راه توسعه روابط اقتصادی به توافق رسیدیم.

شریعتمداری با اشاره به حمایت ایران از مردم عراق در مبارزه با تروریسم اظهار نمود ایران در دوران پساداعش نیز با تمام توان در کنار مردم عراق باقی خواهد ماند.

همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق صبح امروز چهارشنبه در اربیل به مدت دو روز آغاز بکار کرد.