۰ نفر

اتاق بازرگانی تهران و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند؛

تلاش برای تامین مالی هدفمند بنگاه‌های کوچک و متوسط

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 264965
تلاش برای تامین مالی هدفمند بنگاه‌های کوچک و متوسط

یک تفاهم‌نامه در رابطه با همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس امضا شد، تا خدمتی جدید در حوزهآشنایی با بازار سهام و تامین مالی برای بنگاه‌های عضو اتاق تهران در آینده نزدیک فراهم شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این تفاهم‌نامه در حاشیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه میان معاون کسب‌و‌کار اتاق تهران و مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار به امضا رسید.

 هدف از امضای این تفاهم‌نامه، ارتقا سواد مالی در حوزه بازار سرمایه با اولویت داده‌ها، اطلاعات و نیروی انسانی متخصص میان دو طرف است و از جمله زمینه‌های همکاری‌ مشترک طرفین بر اساس این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های پژوهشی، انجام مطالعات راهبردی، تالیف و انتشار کتاب و نشریات آموزشی و برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌های دانش‌افزایی عنوان شده است.

معاون کسب‌و‌کار اتاق تهران در نشست امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه یکی از کیفی‌ترین ابزارهای تامین مالی بنگاه‌ها، بازار سرمایه است، امضای این تفاهم‌نامه و شروع همکاری اتاق تهران و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس را گام اجرایی نخست برای استفاده هدفمند تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی از بازار سرمایه دانست.

هومن حاجی‌پور، افزود: از همین رو، در فاز نخست قصد داریم بستر فرهنگ‌سازی این مهم را فراهم کنیم و طی یک برنامه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جامع، زمینه نزدیکی هر چه بیشتر فعالان بخش خصوصی برای استفاده از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: اتاق تهران در ادامه قصد دارد پس از فرهنگ‌سازی استفاده فعالان اقتصادی از ابزارهای مفید بازار سرمایه برای توسعه کسب وکار خود، زمینه ارائه خدمات بورسی در اتاق تهران برای اعضا را فراهم کند.

هم‌چنین یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، طی سخنانی، با بیان اینکه طی چند سال گذشته امکان تامین مالی از طریق بورس و بازار سرمایه برای فعالان اقتصادی، ناآشنا و بیگانه بوده است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر زمینه آشنایی فعالان بخش خصوصی با این ابزار تا حدود زیادی فراهم شده است.

وی افزود: از این رو طی همکاری با اتاق تهران به دنبال آن هستیم تا فعالان بخش خصوصی با مکانیزم‌های بورس در تامین مالی بنگاه‌ها بیشتر آشنا شوند و در این مسیر تحول جدی صورت گیرد.

اتاق بازرگانی

اتاق بازرگانیاتاق بازرگانیاتاق بازرگانی