۰ نفر

سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر در ایام نوروز

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 259035
سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر در ایام نوروز

گمرک ایران شرایط ورود وخروج کالای همراه مسافر و کالاهای ممنوعه را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، براساس ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی تا میزان هشتاد دلار  (سالانه) از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیر تجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص است، چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد که به استثناء کالاهای ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد در مورد کالای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

اسباب سفر و اشیاء شخصی مستعمل همراه مسافر در صورتی که جنبه تجاری نداشته باشد بطور کلی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است.

براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، ورود برخی کالاها و یا صدور آنها به طور کلی ممنوع است. مشروبات الکلی ، وسایل قمار ، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر؛  نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و هر کالایی که مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور باشد، هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور و یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی و سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارند و یا ورود و صدور آن به موجب جدول تعرفه گمرکی ممنوع شناخته شده است.

ورود گوشی تلفن همراه مسافری نو صرفا به تعداد یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و باید به گمرک اظهار و شناسه بین المللی گوشی (IMEI) در گمرک ثبت شود . مسافران می توانند پس از ورود از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه گمرک نسبت به اظهار گوشی تلفن همراه خریداری شده اقدام نمایند . لینک سامانه آنلاین گوشی های تلفن همراه مسافری در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir در دسترس است .

گمرک ایران همچنین از مسافران نوروزی درخواست کرد ، به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کاهش میزان بیکاری حتی الامکان ازخرید کالای خارجی اجتناب کنند.

گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست و گمرکات مرزی و مسافری در ایام تعطیلات سال نو با برقراری شیفت های فوق العاده کاری و به طور شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.