۰ نفر

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

درصدد امضای پروتکل گسترده در حوزه حمل‌و نقل با وزارت راه هستیم/ امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد انزلی

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 258372
درصدد امضای پروتکل گسترده در حوزه حمل‌و نقل با وزارت راه هستیم/ امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد انزلی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر این‌که یکی از موضوعات مهم در مناطق آزاد بحث حمل‌ و نقل کلان است گفت: برای توسعه مناطق آزاد و ایجاد بستر‌های اقتصادی، نیاز به ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مرتضی بانک در نشست امروز مبنی بر امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: ارتباطات زیرساختی در مناطق آزاد بدون همکاری با دستگاه‌های کشوری محقق نمی‌شود.

او با بیان‌ این‌که زیرساخت حمل‌و نقل در بنادر آزاد با توسعه ارتباطات الکترونیک و مجازی همراه خواهد شد، ادامه داد: نه در گذشته و نه در آینده اهمیت حمل‌و نقل به‌عنوان بحث استراتژیک از بین نخواهد رفت و این صنعت همچنان به‌عنوان یکی از زیربنا‌های توسعه اقتصادی کشور قرار گرفته و خواهد گرفت.

بانک با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته شاهد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور بوده‌ایم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کلان در حوزه حمل‌و نقل در آینده برای منطقه آزاد انزلی خواهد بود.

او با تاکید بر این‌که اتفاقات کشور‌های همسایه ایران بر اهمیت استراتژیکی این کشور افزوده است، گفت: نباید این فرصت طلایی که به‌صورت بالفعل برایمان ایجاد شده است را نادیده بگیریم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به ایجاد ارتباط گسترده‌تر میان وزارت راه و مناطق آزاد به دلیل وابستگی این مناطق به حمل‌و نقل اشاره کرد و افزود: در صدد امضای پروتکل گسترده در حوزه حمل‌و نقل با وزارت راه هستیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی کلان و گسترده بوده و امضای این پروتکل به معنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالفعل این منطقه است.

بانک در پایان با اشاره به این‌که این تفاهم‌نامه به‌صورت دقیق کلیه وظایف و همکاری‌ها را مشخص کرده است گفت: این تفاهم نامه بیشتر جنبه عملیاتی دارد تا یک تفاهم‌نامه کلی.

مدیر عامل سازمان دریانوردی نیز در این نشست با بیان این‌که ظرفیت بنادر شمالی کشور 30 میلیون تن اما بهره‌برداری ما 6 میلیون تن بوده است اظهار کرد: هدف ما افزایش حمل‌ و نقل دریایی نه تنها در واردات بلکه در صادرات و ترانزیت است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمد راستاد با تاکید بر این‌که بنادر نباید فقط مزیت باربری داشته باشند گفت: به جنبه تولیدی و ارزش افزوده‌ای بنادر نیز باید توجه داشت باشیم تا بتوانیم بازاریابی و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

او به ایجاد مراکز تولیدی و اشتغال در بنادر آزاد اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم بنادر شمالی پیشرفت بیشتری در سال‌های آینده داشته باشد.

جزییات تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد بندر انزلی

جزییات تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد بندر انزلی