۰ نفر

شریعتمداری: تلاش برای گسترش روابط همه‌جانبه با عراق

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۶
کد خبر: 256312
شریعتمداری: تلاش برای گسترش روابط همه‌جانبه با عراق

'محمد شریعتمداری' وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در بدو ورود به عراق گسترش روابط همه‌جانبه با عراق را از اهداف مهم دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

شریعتمداری درراس یک هیات بزرگ تجاری و صنعتی روز دوشنبه به دعوت رسمی 'سلمان الجمیلی' وزیر برنامه ریزی عراق وارد بغداد شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال 'ولید حبیب الموسوی' قائم مقام وزیر تجارت عراق قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی در گفت و گو با خبرنگاران، آماده سازی و هماهنگی جهت برنامه های سفر روز چهارشنبه 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری عراق را مهمترین محور گفت و گوها و مذاکرات خود با مقامات عراقی دانست. شریعتمداری افزود در این مذاکرات به بررسی و تلاش برای گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی از جمله مشارکت ایران در بازسازی مناطق جنگزده ناشی از تهاجم داعش می پردازد.

وی گفت در دیدارهای امروز خود با وزیران برنامه‌ریزی و نیز صنایع عراق زمینه های گسترش همکاری در بخش های مختلف اقتصادی میان تهران و بغداد را مورد بحث و بررسی قرار خواهد بود.

الموسوی قائم مقام وزارت تجارت عراق نیز با استقبال از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به عراق اظهار امیدواری کرد اراده دو طرف در توسعه روابط در همه زمینه ها بیش از پیش تحقق یابد.

این مقام عراقی بار دیگر از نقش و حمایت های ایران از عراق در جنگ با داعش قدردانی کرد.