۰ نفر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

ادامه عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ شب عید تا اطلاع ثانوی

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵
کد خبر: 255803
ادامه عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ شب عید تا اطلاع ثانوی

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای تنظیم بازار شب عید عرضه گسترده گوشت قرمز گرم و منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ وارداتی با نرخ های مصوب دولتی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

«محمد ورناصری» روز شنبه، با تاکید بر اینکه کمبودی در تامین محصولات پروتئینی شب عید و ایام نوروز نداریم افزود: از ابتدای اسفندماه عرضه محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ به شکل گسترده شروع شده و در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی گفت: با حذف بخشی از مرغ های تخم گذار کشور به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی با کمبود تخم مرغ مورد نیاز کشور مواجه شدیم، به همین علت در کنار بخش خصوصی واردات بخشی از تخم مرغ را انجام شد.

ورناصری با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور مجوز 60 هزارتن واردات تخم مرغ را صادر کرده است، اظهار داشت: تاکنون حدود 10 هزارتن تخم مرغ توسط این شرکت از کشور ترکیه خریداری و وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه حدود 250 تن تخم مرغ در تهران عرضه می شود، تصریح کرد: واردات این شرکت در کنار واردات بخش خصوصی در روند نزولی قیمت این محصول در بازار تاثیر داشته است.

به گفته وی، هر شانه تخم مرغ با قیمت 126 هزارریال برای مصرف کنندگان در شبکه های توزیع، سازمان میادین، فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف محلی سراسر کشور در حال عرضه است.

وی با تاکید بر اینکه واردات تخم مرغ تا زمان متعادل شدن بازار ادامه دارد، اضافه کرد: برنامه واردات تخم مرغ از کشورهای اوکراین و جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار دارد.

** گوشت مرغ منجمد برای مصرف کنندگان 62 هزار ریال شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره قیمت گوشت مرغ منجمد نیز گفت: گوشت مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه های زنجیره ای، سازمان های میادین، مراکز مصرف عمده، سازمان ها و تعاونی های مصرف تمامی استان های سراسر کشور عرضه می شود.

به گفته وی، هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد به قیمت 58 هزار ریال به فروشندگان عرضه می شود و با نرخ 62 هزار ریال به دست مصرف کنندگان می رسد.

** گوشت قرمز مورد نیاز شب عید تامین است

ورناصری درباره واردات گوشت گوساله منجمد و گرم گوسفندی گفت: طی ماه های گذشته شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار در کنار بخش خصوصی اقدام به واردات گوشت گوساله منجمد و گوسفندی گرم کرده است و کمبودی برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز نداریم.

وی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گوساله منجمد 230 هزار ریال برای مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ذخایر خوبی برای گوشت گوسفندی دارد، ادامه داد: محموله های گوشت گوسفندی گرم از کشورهای آسیای میانه و استرالیا در راه است و ما نگرانی برای بازار شب عید نداریم.

به گفته وی، هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم با قیمت 330 هزارریال برای مصرف کنندگان در مراکز مختلف توزیع میادین، فروشگاه های زنجیره ای و صنف بسته بندی گوشت عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای دریافت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود به ادارات کل مادر استان ها مراجعه کنند.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار را برعهده دارد.