۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

نظارت دولت مانع از گرانفروشی در پایان سال می‌شود/ قدرت خرید مردم در آستانه نوروز کاهش یافته است

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 255748
نظارت دولت مانع از گرانفروشی در پایان سال می‌شود/ قدرت خرید مردم در آستانه نوروز کاهش یافته است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تنظیم بازار شب عید جنبه اقدام مقطعی و موقتی دارد، گفت: کارهایی که در قالب تنظیم بازار شب عید انجام می شود، جنبه مسکن دارد اما به خصوص امسال که قدرت خرید مردم هم کاهش محسوسی یافته، این اقدامات باید انجام شود.

اقتصاد آنلاین- المیرا اکرمی؛ حسن حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین در مورد تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: اسفند ماه هر سال و در آستانه عید نوروز، دولت اقداماتی را برای تنظیم بازار شب عید انجام می دهد که اقدام بسیار خوبی است و امسال هم باید مانند سال های قبل، دولت در این زمینه جدیت داشته باشد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه تجربه نشان می دهد که هرساله در اسفند ماه برخی افراد سودجو و فرصت طلب، گرانی کاذب را به بازار تحمیل می کنند، افزود: این در حالی است که رکود اقتصادی موجب کاهش میزان درآمد و قدرت خرید بسیاری از خانوارها شده و بنابراین حداقل کاری که دولت باید انجام دهد این است که در روزهای پایانی سال به نحوی بازار را مدیریت کند که شاهد گران فروشی نباشیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در عین حال تاکید کرد که تعادل در عرضه و تقاضا مانع گرانی کالاهای مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال می شود.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی سال، نظارت بیشتر دولت و ستاد تنظیم بازار به خصوص در عرضه میوه، آجیل، تنقلات و شیرینی بسیار مهم است، عنوان کرد: ضمن اینکه ستاد تنظیم بازار در زمینه های عنوان شده باید مبادرت به کنترل بازار کند، نباید از اعمال کنترل بر واردات و صادرات هم غافل شود.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه نباید به بهانه تنظیم بازار واردات برخی کالاها جنبه بی حساب و کتاب پیدا کند، گفت: این موضوع می تواند آسیب های بیشتر و جدی تری را به تولید داخلی وارد کند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال، ستاد تنظیم بازار باید کنترل بیشتری بر بازار داشته باشد، گفت: در همین ارتباط ستاد تنظیم بازار باید جدی تر وارد عمل شود و اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم داشته باشد تا برای مردم هراس و نگرانی از این بابت که چه اتفاقی رخ خواهد داد، به وجود نیاید و با ایجاد فضای روانی و افزایش قیمت ها مواجه نشویم؛ مشابه اتفاقی که امسال در شب یلدا رخ داد که ناشی از عدم ورود ستاد تنظیم بازار به موضوع و فقدان اعمال نظارت بود.

به گفته حسینی شاهرودی، در سال های گذشته عملکرد دولت در تنظیم بازار شب عید به خصوص عرضه محصولات کشاورزی و میوه مثبت بود، اما در تمام حوزه ها اینگونه نبوده و دولت ورود پیدا نکرد یا عملکرد خوبی نداشت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید می کند که احتمالا امسال هم، دولت در تنظیم بازار میوه شب عید موفق تر از سایر حوزه ها خواهد بود.