۰ نفر

اقتصادآنلاین از بازار شب عید لوازم خانگی گزارش می‌دهد:

تثبیت قیمت لوازم خانگی تا پایان سال/ شرایط اقتصادی تولیدکنندگان مساعد نیست

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
کد خبر: 254529
تثبیت قیمت لوازم خانگی تا پایان سال/ شرایط اقتصادی تولیدکنندگان مساعد نیست

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر این‌که تا پایان سال قیمت لوازم خانگی تغییر نخواهد کرد، گفت: به دلیل افزایش قیمت لوازم اولیه مثل فولاد و پتروشیمی، شرایط اقتصادی خوبی برای تولیدکنندگان فراهم نیست.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به تاثیر دلار در بازار لوازم خانگی تصریح کرد: نوسانات اخیر ارز نیز از طرف دیگر باعث شد بازار لوازم خانگی با مشکل رو‌به رو شود.

او با بیان این‌که ایران از لحاظ فناوری، خطوط تولید، نوآوری و تنوع محصولات به روز شده است گفت: تمام کشور‌ها قطعات مورد نیازشان را  از کشوری که مزیت بیشتری دارد تامین می‎‌کنند اما وابستگی ایران به قطعات سایر کشور‌ها بسیار است و وقتی نرخ دلار افزایش می‌یابد در قیمت تمام شده قطعات تاثیر‌گذار است.

غزنوی اضافه کرد: بسیاری از تولیدکنندگان به رغم این‌که تولید بالایی داشتند اما سودی حاصلشان نشد حتی برخی از آن‌ها به دلیل افزایش قیمت قطعات ضرر نیز کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به حذف ارز مبادله‌ای قطعات توسط دولت، خاطرنشان کرد: قطعات اولیه از آغاز امسال با ارز آزاد وارد می‌شود که این نیز باعث شد بازار با چالش رو‌به رو شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بازار شب عید را دچار رکود ندانست و افزود: تا پایان سال قیمت‌ها نیز تغییری نخواهند کرد.